Szukaj

Informacje o Saab 900 II Coupe

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Saab 900 II Coupe – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Długość 4637 mm
Szerokość 1711 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1446 mm
Rozstaw kół - tył 1443 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 897 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 494 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Mateusz
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Wspaniałe i ponadczasowe auto, zdecydowanie wyróżniające się na ulicy. Saab 900 jest jednym z niewielu samochodów z lat \'90, który moim zdaniem posiada coś co jest określane mianem \"duszy\". Można się w nim zakochać. Należy przymknąć oko, na pewne niedogodności, które po części kształtują jego charakter, a na pewno odpłaci się wielką frajdą z jadzy i niezawodnością. W moim Saabie zamontowano najsłabszy silnik, ale jest on i tak wystarczający do fajnej i dynamicznej jazdy. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje naprawdę szybkiego auta, powinien dołożyć trochę i zainwestować w 2,0Turbo. Pod względem wyposażenia bez problemów dorównuje dzisiejszym samochodom. Klima, pełna elektryka, airbag, komputer pokładowy, abs, itd. I jedna uwaga co do wnętrza, zdecydowanie lepiej wygląda za skórzaną tapicerką, dopełnia ona klimatu Saaba. Wspaniałe auto, nie żałuję zakupu.
4,5
~jaguar_
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
- 20 stopni, el. szyby działają ;) chyba mają jakieś stalowe linki. Wygląd zewnętrzny BDB. Wewnątrz trochę konserwatywnie ale miło. Fotele = super, zagłówki aż miło głowę oprzeć. Bagażnik ogromny. Jestem studentem uważam to auto za idealne. Do tego łańcuch rozrządu więc przynajmniej odpada jedna wymiana...
4,2
~reggie
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Wygodny - na drogach dobrej jakości, na dziurach telepie ze względu na twarde zawieszenia. Wyposażenie pełne - ABS, el. szyby, el. lusterka, automatyczna klimatyzacja, skóra, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka, zmieniarka 6CD. Niesamowicie wygodne fotele i gigantyczny bagażnik
Średnie spalanie dla Saab 900 II Coupe
9,1 – 11,5
l/100 km
10,0 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Zużycie paliwa - kwestia sporna. Osoby które nigdy nie jeździły takim mocnym silnikiem powiedzą, że dużo. Ale myślę, że jest to standardowe spalanie jak na moc / osiągi auta i przede wszystkim jego dużą masę. Spalanie różni sie w zależności od miasta i od wykorzystania klimatyzacji. Trasa 8 litrów (klimatyzacja + 0,5) Miasto (przy normalnej jeździe ok 10,5 - 11 klimatyzacja + 2 litry w lecie) ceny napraw takie jak w przypadku innych marek, ceny części niestety wyraźnie wyższe od konkurencji
11,8
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Nie wierzę tym, którzy mówią, że w mieście potrafią autem z tym motorem spalić 7-8l, to jest praktycznie niewykonalne, chyba, że ktoś wrzuca czwarty bieg przy 50km/h, tam gdzie można stosuje eco-driving, nie przyspiesza pod górę, unika korków, jeździ bez pasażerów, na zakupy dojeżdża innym samochodem, tak, żeby nie wypełniać olbrzymiego bagażnika. Auto pali sporo, w mieście można przyjąć normę 12 12,5l/100km, w trasie - można nie przekraczając 140km/h jechać spalając na każde 100km ok. 9l. Ja - codziennie dojeżdżając do pracy, zdecydowałem się na instalację gazową, ale uwaga - dla tych samochodów, sekwencja z wyższej półki - nie ma co ryzykować niszczenia silnika. Auto jeżdżąc na LPG nie bije po kieszeni, instalacja z pewnością w krótkim czasie na siebie zarobi. Spalanie podaję w wartościach LPG.
9,0
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
SAAB 900SE 2.0T. Kupiłem go rok temu sprowadzając z Włoch. Muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony poza jednym - spalaniem ale.... Jak sie zacząłem interesować ile palą inne samochody przy tej konfiguracji (2000cm3 Turbo/185KM) to wyniki Saab´a są w zupełnej normie, powiedziałbym nawet bardzo dobre. Stosunek jakości do ceny rewelacyjny a przyjemność z wykorzystania tej mocy jeszcze większa. Przede wszystkim na trasie bo w mieście to tylko strata kasy na paliwo. W trybie miejskim jak się jeździ nie przekraczając 2500obr/min na poszczególnych biegach to właściwie nie działa turbodoładowanie. Dzięki temu nie pali tyle ile potrafi każdy taki silnik jak sie go dobrze "depcze". Przez ponad rok nie miałem żadnej awarii. Wymieniłem tylko amortyzatory, które powinienem wymienić właściwie zaraz po sprowadzeniu auta. W dobie internetu części to nie problem. Saab´ów jednak przybywa a dzięki temu i ludzi którzy sie na nich znają (warsztaty). Nie jest to jednak tak popularny samochód jak np. Audi, Ford, Opel czy Volkswagen (szczególnie Golf i Passat). Dzięki temu jest stosunkowo tani i mało interesujący dla złodziei. Jest za to z pewnością ciekawą alternatywą w swojej klasie. Ja sie zdecydowałem i jak zacząłem tak skończę mówiąc ze jestem bardzo zadowolony. P.S. No i te jego smaczki typu Black Panel i stacyjka miedzy siedzeniami (bardzo zmyślnie i logicznie).

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Coupe