Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Cypisek.
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Autko całkiem fajne wygodne fotele zawieszenie zestrojone bardziej sztywno niż komfortowo , bardzo szybki układ kierowniczy . Największy minus tego auta to silnik brak mu dynamiki czyli slabo jedzie i dużo pali. Blacha bdb to auto ma 20 lat i tylko dwa małe bombelki rdzy na jednym nadkolu. Nie kupiłbym tego auta jeszcze raz tylko ze względu na silnik spalanie to wielkie nieporozumienie on pali przyzwoicie tylko podczas spokojnej trasy .
4,7
~Marcin
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, dynamiczny, wygodny, ekonomiczny i na dodatek bardzo ładny. Posiadam wersję VECTOR, która jest wyposażona we wszystko co potrzebuję (radio mogło by być z mp3 ale wbudowana zmieniarka na 6 cd to rekompensuje). Bardzo przestronny i wygodny (wzrost 188, 103kg). Sylwetka piękna, na saabowskich 17 wygląda o niebo lepiej niż rocznikowi konkurenci. Polecam wszystkim!
4,6
~Maciej
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Samochód niezawodny, ekonomiczny, o świetnych osiągach jak na diesla. Moc do dyspozycji już od 1500 obrotów jest zaleta tych silników. Przyśpieszenie na V od 80-120 ma kapitalne, identyczne co 2,0 T w benzynie. Na 17 calowych felgach klei się drogi, a i wygląda świetnie. Samochód z klasą, sportowa, bardzo wygodna limuzyna. Niepowtarzalny, idealna alternatywa dla a6 i passata jakich pełno na naszych drogach. Autko za tą cenę, mowa o używanych oczywiście jest po prostu warte zachodu.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW 2002-2004
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Pali to dość sporo choć jakiejś tragedii niema. Wczesniej miałem a4 małysza 1.9 tdi awx praktycznie o bardzo zblizonych parametrach mocy i paliło to srednio 1-1.4 litra mniej na setke przy takiej samej jeździe. Saab pali przy bardzo spokojnej w trasie długiej z gazem jak najdelikatniej przy 90-100 km/h okolo 5.5-6. w miescie nie mniej jak 8.5 na ciepłym silniku. A na krótkich w miescie na zimnym silniku to nie mniej jak 10 na setke do 12. Średnio mi wychodzi 8.4 szału niema bo dynamika jest mizerna brak tu ciosu od samego dołu jak w tdi. W saabie 2.2 tid turbo wstaje póżniej bo od 1700 obr.
5,9
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Więc tak: 5.4, to realne spalanie (od pełnego baku, do pełnego baku - dystans 800 km) przy bardzo oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym - taka faza na bicie rekordu. Na długiej trasie spalania nie mierzyłem, bo jakoś się nie trafiła do tej pory, stąd 5.3. 7.0 To troszkę na wyrost podane średnie maksimum uzyskane w eksploatacji Saaba. Dwie rzeczy: u mnie komputer zawyża wynik jaki podaje, o jakieś 0,2-0,3l/100; Klima podbija wynik spalania o ok. 1l/100. Bardzo dynamicznej jazdy na dłuższym odcinku nie próbowałem - bo to średnia frajda 1,5t samochodem, co ma 125KM, no i głupota przy naszej infrastrukturze drogowej. Nie miałem też tankowań typowo "miejskich", więc nie wiem jak się pod tym względem sprawy mają.
6,8
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Silnik jak na swoją pojemność spala odpowiednio. Nie da się przekroczyć 9 litrów, nawet przy mocnym butowaniu. Spalanie na oponach Nokian 225/45/17 oznaczonych klasą E jeśli chodzi o oszczędność paliwa.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportSedan