Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2500-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica. Dwa wałki rozrządu w głowicy DOHC napędzane łańcuchem. Dwa wałki wyrównoważające. Turbosprężarka. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Cewki zapłonowe na świecach.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 XWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Pepe
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW
Jak na rok jazdy to wielu uwag nie mam , a co do frajdy z jazdy to naprawdę super auto ( silnik i układ jezdny ), no i ma duszę , a takich aut jest niwiele !!! Najlepsze na świecie silniki z turbo ( myślę , że w końcu wejdą w biturbo lub w połączenia z kompresorem ) i jak na moc 200KM to palą jak diesel - tak mało 8-9 litrów/100 km . Producent powinien jeszcze poprawić zawieszenie ( wyeliminować małe usterki ) oraz nad nowymi automatami ( dzisiejsze już są za wolne ) i podpatrzyć VW-DSG lub BMW nie wspominając o Porsche !!! Cena aktualna powinna być niższa o 20% , bo do aut klasy premium jednak trochę brakuje ( BMW,Audi,Mercedes ) . Generalnie jeżeli chodzi o niezawodność to auto w ostatnich porównaniach do 100 tys. km przebiegu zajmuje czołowe miejsca ( najmniej awaryjne oczywiście !!! ) . A drobiazgi ? Miałem wiele aut różnych marek i powiem szczerze nie jest tak źle ( oceniłbym na 50 marek samochodowych , że jest w ścisłej 10-tce ) . Podsumowując : szybki i wgryzający się w asfalt , w miarę cichy i faktycznie mało pali , a co najważniejsze auto ma duszę !!!
4,6
~Jarosław
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW
Świetne dynamiczne auto, ze świetnym designem które jasna sprawa nie musi się wszystkim podobać. Zawsze dowiózł mnie do miejsca docelowego i nigdy nie zawiódł w sportowych lecz nie koniecznie komfortowych warunkach. A że jest to moje pierwsze auto to sentyment pozostanie do końca życia
4,5
~Sebastian
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW
Nie żałuje ani złotówki wydanej na ten samochód, 210 km daje dużo frajdy z jazdy. Prowadzi się go stabilnie, wnętrze dobrze wyciszone. Jak na gabaryty to miejsca dla pasażerów nie ma aż tak wiele, szkoda że nie ma wersji liftback, bo ciężko jest czasami coś większego przewieść. Części tanie, tylko konkretnych serwisów jest mało.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportSedan