Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002

Lata produkcji: 2001 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Silnik - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Tomaski
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
zrobiłem autem 42kkm bez problemów - standardowo turbina przy ćwierć miliona wymagała regeneracji, poza tym żadnych wydatków na same awarie, a raczej na dodatki: wielkie koła wymagane, kolejne opony i kolejne, serwisowanie na dobrzych częściach i płynach czyli nie filtron bo to do polonezów, a mann fiaam, olej nie castrol, orlen czy inne dziady, a dobry motul x-cess 5W40, tarcze tylko dobre, klocki tylko dobre... i całokształt jest taki, że nie widze powodów dla których maiłbym to auto kiedyś sprzedać. Przyjaciół nie sprzedaje się.
4,6
~Pavulon
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Jeżdżę tym autem od 12 lat prywatnie, zmieniam je od 6lat ale zmienić nie mogę bo oprócz ładnych tabletów nowsze auta nie mają żadnej znaczącej przewagi nad tym opartym na płycie Opla Vectry z 1988 roku SAABem (porównuję z autami służbowymi użytkowanymi w tym samym okresie typu 307, Megane II, Golf V i VI, Passat B7, Astra IV i V). Auto nie do zajechania.
3,4
~automaniac
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Ogółem auto prezentuje się ładnie, ma ciut sportową sylwetkę, duży bagażnik i ciekawe saabowskie rozwiązania, jest to interesująca i nie droga propozycja, na auto dosyć świeże auto które przedstawia coś ciekawszego niż inne auta klasy średniej na rynku. zaznaczyłem NIE bo nie kupiłbym napewno diesla który przekreśla ten samochód dosyć wyraźnie.
Åšrednie spalanie dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
SAAB 9-3 2001/2 125KM 2.2 TiD Jazda ekonomiczna z używaniem tempomatu od czasu do czasu na odcinkach włączone wszystko normalnie climatronic ,radio,światła tylko wygaszone podświetlenie licznika + zmniejszone natężenie podświetlenia licznika i pokręteł prędkość 60-85km/h spalił mi naj mniej 4,8-4,9l według komputera pokładowego zimą na odcinku 120km . Spalanie 6-6,8 to już żwawsza jazda normalnie przyspieszając prędkość od 100-120km/h da i rade przy tej prędkości 5,8l w zalezności kto jak jeździ ;) 80-90km/h stała prędkość 5-5,6l spali wynik spalania jak latem realne ;) miasto natomiast 8-8,5l to max przy : dużych mrozach ,niedogrzanym silniku + krótki dystans gaszenie odpalanie jeśli jest rozgrzany to miasto 7-7,5l realne zimą krótkie dystanse .Wyniki spalania zależą od kierowcy jak sie nastawia czy na oszczędną jazde czy na ostrą wszystko od tego zależy i nie ma co nażekać na auto ze pali sporo wszystko zależy od nas samych ;) SAAB-a polecam jestem z niego bardzo zadowolony bez awaryjny malo pali jak na 2,2 silnik minus to głoścna praca na nierozgrzanym silniku ale silnik pancerny i niezawodny brak apetytu na olej przynajmniej w moim przypadku . Ale jak sie to mówi jak sie dba tak sie ma jak chce sie jeździć na max od wymiany do wymiany na filtrach i oleju to takie skutki olej i filtry co 9tyś km wymieniane nie co 10tyś km silnik igła przebieg 267tys km
7,3
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Mam Saaba od 4 m-cy i muszę stwierdzić,że wybór był niezły.Wygodne fotele,dobre przyspieszenie i wyjątkowy wygląd.Gorzej z serwisowaniem- nie znają i nie podejmują się napraw.Co do spalania,w mieście /korki,objazdy,remonty/ spala 8,9 do 9,3 w zależności od pory dnia i natężenia ruchu.Dziwię się tym,co piszą iż w mieście spalanie to 7-7,8?,a cóż to za miasta,chyba 50 tys. W trasie po kasowaniu, przy jeździe śr.+20 > niż przepisy /w miejscowościach/ i 110-130km/h. spalił mi 5,5 tam i 5,4 powrót. Uważam,że to rewelacja,jak na masę i pojemność. No i fakt,że to nie "Wieśwagon".
7,3
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
Mam Saaba od 4 m-cy i muszę stwierdzić,że wybór był niezły.Wygodne fotele,dobre przyspieszenie i wyjątkowy wygląd.Gorzej z serwisowaniem- nie znają i nie podejmują się napraw.Co do spalania,w mieście /korki,objazdy,remonty/ spala 8,9 do 9,3 w zależności od pory dnia i natężenia ruchu.Dziwię się tym,co piszą iż w mieście spalanie to 7-7,8?,a cóż to za miasta,chyba 50 tys. W trasie po kasowaniu, przy jeździe śr.+20 > niż przepisy /w miejscowościach/ i 110-130km/h. spalił mi 5,5 tam i 5,4 powrót. Uważam,że to rewelacja,jak na masę i pojemność. No i fakt,że to nie "Wieśwagon".

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawÄ… / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback