Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.0 T 205KM 151kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 205 KM (151 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,0
~noniemożliwe
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Dla kogoś kto lubi klasyczne(jeszcze nie stare) samochody to jest to prawdziwy rarytas. Wersja HOT Aero, bo tylko w takiej występował ten silnik, to topowa wersja tego modelu. Komfort, zacięcie sportowe, świetna kultura pracy silnika oraz bogate wyposażenie to znaki rozpoznawcze. Ten samochód w wielu aspektach spokojnie może konkurować z BMW serii 3 z tego samego rocznika. BMW wygrywa tutaj bezsprzecznie tylko w dwóch miejscach - jakość wykończenia wnętrza oraz układ jezdny(napęd na tył oraz konstrukcja tylnego zawieszenia).
4,5
~Pioterr
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Jeśli ktoś szuka dynamicznego auta z charakterem - to jest propozycja dla Ciebie! Daje mnóstwo radości z jazdy, pięknie wygląda (ach ten wzok przechodniów i sąsiadów...), stosunkowo niezawodne (jeśli spotkasz się z opinią, że Saab to złom i się psuje - jest to nieprawda totalna; silniki produkcji Saab/Sverige spokojnie przejeżdżają ponad 300 tys. km, a jeśli się o nie dba - 500 tys. km to nie problem). Ponadto sama marka SAAB - Svenska Aeroplan AktieBolag - ma bardzo duży prestiż (uważa się, że jest to samochód dla prawnika, architekta, dentysty... no i nabywca Saabolotu nie spotka się z opinią, że jest dresem - jak np. w przypadku BMW). Jeśli ktoś lubi spotykać się w gronie moto-maniaków, to świetnie funkcjonuje Saab Klub Polska (www.saabklub.pl)! A na forum można się wieeeele dowiedzieć o tych samochodach :)
4,2
~miłośnik marki
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to mało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 T 205KM 151kW 2000-2002
10,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Mam ciężką nogę tylko na drogach na to pozwalających, tj. autostrada/ekspresówka. Samochód przy prędkościach autostradowych(110 - 150 kmh) spokojnie zmieści się w 9/9,5 litrach na 100km. W mieście(Krk)dość szybko osiągam docelową prędkość(50km/h lub 70km/h), toczę się i często hamuję biegami, dlatego nie udało mi się przekroczyć 13L/100km. W trasie z Wawy do Krk osiągnąłem 6.8 L/100 jadąc przepisowo(akurat spory odcinek krajowej 7 był remontowany) na zimowych kołach(16 cali, 205 szer, profil 55). Żmudna, długa i nieprzyjemna jazda.
10,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Jak na samochód z takimi osiągami to jest naprawdę nieźle. Minimalne spalanie w trasie jakie udało mi się osiągnąć to 6.7 - 90 km/h na trasie W-wa - Kraków. Bez wyprzedzania i za tirami - nie polecam takiej jazdy. :P Średnie spalanie w trybie mieszanym to pomiędzy 9 a 11 litrów w zależności od proporcji trasa-miasto. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 12-16 litrów. Jeżeli chodzi o LPG to wartości są takie: - trasa - minimum to 9.5 litra - cykl mieszany pomiędzy 11 a 13 litrów - miasto to 14 - 17 litrów. Problem robi się, gdy chodzi o naprawy. Kilka części jest trudno dostępnych - trzeba je ściągać np. z USA lub UK. Głupi czujnik temperatury powietrza doładowanego kosztuje 30 dolarów, a koszty przesyłki kolejne 40 baksów. Druga sprawa to fakt, że silnik jest podatny na jakość oleju. Lepiej nie lać byle czego i należy go wymieniać co 10k km. No ale tak to wygląda, jeżeli chce się jeździć samochodem marki która już nie istnieje. Zaznaczam, że to są wartości _prawdziwe_ wyliczone przy tankowaniu. Ponaddto nie oszukujmy się, nie po to mam 205 kucyków pod maską, żeby oszczędzać. Jak tylko wjeżdżam na obwodnicę to staram się osiągać przepisową prędkość jak najszybciej - to, że mam wtedy banana na twarzy to tylko efekt uboczny bezpiecznego i dynamicznego włączania się do ruchu. ;)
14,0
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Części nie są specjalnie drogie, jest to jednak poziom wyżej niż popularnych marek, jest wiele zamienników. Dzięki bardzo dużej internetowej społeczności Saaba jest mnóstwo części używanych w dobrym stanie.

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback