Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 263 Nm przy 2100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Sławek
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Wiem, że nie ma aut doskonałych, są tylko te, które starają się dotrzeć do tej granicy. Saab 9-3 I generacji na pewno jest autem, które znalazło dobrą drogę do tego. Auto szybkie i zrywne, elastyczne, bardzo dobrze się prowadzące, wytrzymałe jak na 12-latka w zadziwiająco dobrej kondycji. Lubi wypić trochę paliwa. Ale aktualnie za ten model z full wyposażeniem (skóra, podgrzewane lusterka i fotele, klima, el. lusterka i szyby, immobilizer, niemal 200-konny potwór pod maską, pojemny prawie 500-litrowy bagażnik, radio-opcjonalnie ze zmieniarką cd, zakup jej nie stanowi również finansowego wyzwania-z dobrym nagłośnieniem itd itp) damy na rynku wtórnym 10tys-15tys. Jeżeli trafimy na egzemplarz zadbany i z pewnego źródła, możemy trochę zapłacić więcej ale kupimy solidne auto na kolejne kilka(naście?) lat. O korozji możemy zapomnieć, jeśli poprzedni właściciel choć trochę zadbał o auto.
4,6
~M.S.D.
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Dla mnie po prostu rewelacja. Deska rozdzielcza (zwłaszcza \"imitująca\" drewno) bomba. Fotele wygodne jak diabli, tyłek nie drętwieje nawet po długiej jeździe i nie chce się wychodzić \"rozprostować nogi\". Prowadzi się świetnie zarówno przy 50 jak i 200 km/h. Przyśpieszenie ma odpowiednie, choć na początku jest jeden wielki pisk (po prostu trzeba nie gazować tyle na 1), odpowiednio sunie do przodu od 2 biegu i wzwyż. O silniku już pisałem. Dodatkowo ma masę różnych drobnostek, których odkrywanie daje dużo frajdy. Np. miesiąc po zakupie zobaczyłem, że ma takie małe kieszonki z przodu na siedzeniach kierowcy i pasażera. Niby duperelka ale już jest łatwo dostępne miejsce na przedmiot do obrony osobistej:) Odnośnie wyglądu - kwestia gustu. Dla mnie sylwetka jest nieprzeciętna, zwłaszcza z przodu i z boku. Tył podobny trochę do mazdy 626 i innych marek ale dla mnie to żaden problem. Po prostu trzeba lubić ten typ, podchodzić do niego jak nie do zwykłego auta ale samochodu dla indywidualisty. Mnie osobiście odrzucają pospolite jak psie gówno na trawnikach po zimie wieśwageny i inne łople. I nie obrażam tutaj marek (w końcu dobrych) tylko typ pomyślunku pokutującego wśród większości mieszkańców tego kraju. Gdyby nie to, że połowa debili, których znam jeździ właśnie tego typu bolidami może bym się skusił i na coś innego (choć wątpię) ale wystarczy mi, że muszę takich tolerować na codzień. Jeszcze by tego brakowało, żeby podchodzili i pytali się \"To jest tedei? Ile ci łyka w dizlu?\".
4,5
~szymxx
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Moje pierwsze auto - nie mogłem sobie wymarzyć niczego lepszego. Nie planuję go sprzedać, a jeździć nim do oporu, modyfikując to i owo, głównie jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne (układ dolotowy i wydechowy).
Średnie spalanie dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Hmm... Auto kupiłem już z dużym przebiegiem, wiedząc, że nie miał wymienianej turbiny, ani rozrządu. Za samochó zapłaciłem trochę mniej, a resztę pieniędzy przeznaczyłem na doinwestowanie auta. W rezultacie na doprowadzenie go do bardzo dobrego stanu, który powinien (przynajmniej teoretycznie) zapewnić mi kilka lat bezproblemowego użytkowania wydałem trochę ponad 5 tysięcy zł. Części do saaba nie są drogie (na poziomie oplowskich), ale zdarza się, że trzeba wydać więcej ze względu na rozwiązania konstrukcyjne. Np. jak miałem luzy na sworzniach to musiałem wymienić cały wahacz bo same tuleje są niewymienialne. Koszt ok. 300zł + robocizna.
10,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Auto lubi sobie wypić. Nie można ukrywać, że konkurencyjne motory o podobnej mocy mogą zużyć o ok. 1-2 litry benzyny/100km. Choć na trasie przy oszczędnej jeździe potrafi jak chcemy zejść do ok. 6,5l/100km. Ale nie oszukujmy się, kto tak wytrzyma?:D Miałem okazję usiąść za kierownicą 200-konnego Passata na trasie Kce-Częstochowa. Niby szybszy i bardziej ekonomiczny ale w ogóle tego nie widać a na dodatek gorzej się wyprzedza, trzeba bardziej żyłować, nie mówiąc, że dwa-trzy razy wyprzedzając na zakręcie (droga 2-pasmowa:) poczułem, że mi delikatnie popłynął. W Saabie czegoś takiego nie ma. Powtarzając tą trasę moim Saabolotem w te zakręty spokojnie mogłem wejść z prędkością 10-20 km/h wyższą bez żadnych negatywnych odczuć. Tak więc paliwo paliwem ale liczą się też inne rzeczy. Przeglądy można wykonywać w normalnych punktach - niższa cena le za to ponoć niektórzy mechanicy "boją się" Saabów. Można pojechać do ASO (polecam to w Mysłowicach:) i wtedy mamy trochę drożej ale wychodzimy bogatsi o dodatkową wiedzę, której czasem próżno szukać u "zwyczajnych" mechaników.
10,8
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Na szczęście żadnych poważnych napraw nie zaliczałem, choć wiem, że do tanich nie należą. Spalanie ma spore, zwłaszcza, jeśli kręci się na krótkich odcinkach i lubi się przydusić pedał gazu. No ale kupując tego Saaba raczej nie myśli się o tym, żeby ciułać na każdym litrze paliwa, to auto ma dawać kierującemu frajdę i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Chcesz oszczędzać na paliwie: kup sobie cienkocienko czy innego TeDeI. I nawet nie myśl o gazie. Owszem da się i niektórzy nawet mówią, że się dobrze jeździ ale gazowanie takiego silnika z turbo to jak robienie w majty celem oszczędzania papieru toaletowego.

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback