Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T 185KM 136kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 263 Nm przy 2100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback