Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i 130KM 96kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i 130KM 96kW 1998-2002
9,9
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Jeśli ktoś szuka ekonomicznego auta to źle trafił ale tragedii nie ma. Średnie zużycie paliwa w mieście to 12,5 litra, na trasie 10,5 przy prędkości 120-140 km/h. Co dziwne auto pali mniej w mieście przy dynamicznej jeździe, realne jest spalanie na poziomie 11 litrów w mieście ale mniej raczej nie. Polecam mocniejsze wersje bo zużycie paliwa minimalnie większe a różnica w dynamice jazdy ogromna. Części do Saaba 9-3 są w zaskakująco przystępnych cenach tak samo jak serwis. Proszę wsadzić między bajki opowieści o super drogim serwisie. Serwis i tak odwiedzam żeby przywitać się z mechanikiem bo auto jest niezawodne - oczywiście gdy jest odpowiednio serwisowane. Wyposażenie jest bogate, wnętrze jest bardzo trwałe i łatwe w utrzymaniu czystości. Nadwozie nie rdzewieje no chyba że było byle jak naprawiane. Generalnie polecam ten model ale z silnikiem 185 KM lub więcej
9,7
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Witam, pali jak smok przy takiej pojemnosci i tylko 131km ten samochod to czolg, wyprzedzanie na trasie z rodzina (lepiej nie ryzykowac), silnik 130,000 km po przejechaniu 1100 km od wymiany oleju -- na bagnecie kreska jest w tym samym miejscu, ma duzo elektroniki ktora wysiada bylem u elektryka (dobry znawca) stwierdza ze wszystko jest ok a czasami szarpnie autem (zanik pradu) tak mysle, problem z drogowymi swiatlami jedno sie swieci drugie nie dlaczego??????? dobry ten kto zna odpowiedz na to pytanie. Rdza jest na tylnych zakolach (auto smigalo w Danii) solic tak tam to nie sola, kufer dla rodziny 500ltr. Ogólnie wsadzone ze duzo Opla w tego Saaba, z elektryka tez przesadzili , Panowie spalanie stanowczo do poprawy jezdze jak dziadek 90 letnii i mam problem w 3 osoby zejsc ponizej 8.5 lit. trasa 90km spokojna jazda aaa jeszcze jedno dobre paliwo 98 na 95 spalanie jest wyzsze miasto 13,5-14,5 trasa 8,5-9,0. Jestem za olejem napedowym.... odradzam zakupu tego auta z tym silnikiem Pozdrawiam Magic m.gawrys@onet.eu
9,4
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Auto w trasie spala całkiem przyzwoicie. Ale wystarczy na chwilkę wjechać w miasto i gwałtownie wzrasta. Ogólnie świetny samochód, trzyma się drogi jak przyklejony, prowadzi się bardzo statecznie, a jak się chce pocisnąć to mimo nie tak dużej mocy daje radę bez problemu. Znacznie lepiej wychodzi ten sam model w dieselu. Pali jakieś średnio dwa litry mniej.

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback