Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz

Saab 9-3 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Saab 9-3 I

Liczba ocen: 151
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Tomi
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Oceniam saaba 2.0t B205E 150KM stage 1 (200 KM) a nie starszego B204E, niestety lista silników do wyboru jest niepełna. Zawsze chciałem mieć saaba, kusił krokodyl, ale rozsądek skłonił mnie do kupna 9-3 OG i nie żałowałem decyzji nawet przez sekundę. Dużo zależy od tego, w jakim stanie auto do nas trafi, bo zaniedbane egzemplarze potrafią wyczyścić portfel. Auto daje ogromną frajdę z jazdy, ma wg mnie ma świetny, ponadczasowy wygląd (mam wersję 3d), dodatkowym atutem jest bardzo zgrana ekipa saabomaniaków, którzy służą pomocą w każdej sprawie. Pozdrawiam SKP i Luźne na FB :)
4,5
~saabiarz
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Nie byłem do końca przekonany czy to był dobry wybór ale po pierwszych kilometrach stwierdziłem ,że lepiej nie mogłem trafić :) Samochód był sprowadzony z Holandii jestem jego 3 właścicielem, kupiłem go od osoby która nie była hojna w naciskaniu na pedał gazu czego skutkiem było czyszczenie silnika i wymiana przepustnicy (wszystko zapchane nagarem). Jeśli ktoś zadba o wymianę oleju i filtrów będzie jeździł dłuuugo bo rozrząd na łańcuchu. Jeśli chodzi o części to nie przerażajcie się ceną bo można dobrać od vectry lub frontery. Radzę zrobić szybko oba nadkola z tyłu pomimo ocynku ruda żre.
4,0
~noniemożliwe
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Dla kogoś kto lubi klasyczne(jeszcze nie stare) samochody to jest to prawdziwy rarytas. Wersja HOT Aero, bo tylko w takiej występował ten silnik, to topowa wersja tego modelu. Komfort, zacięcie sportowe, świetna kultura pracy silnika oraz bogate wyposażenie to znaki rozpoznawcze. Ten samochód w wielu aspektach spokojnie może konkurować z BMW serii 3 z tego samego rocznika. BMW wygrywa tutaj bezsprzecznie tylko w dwóch miejscach - jakość wykończenia wnętrza oraz układ jezdny(napęd na tył oraz konstrukcja tylnego zawieszenia).

Raporty spalania Saab 9-3 I

Liczba raportów: 181
Średnie spalanie dla Saab 9-3 I
8,3 – 13,5
l/100 km
6,7 – 6,9
l/100 km
9,9 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Mam ciężką nogę tylko na drogach na to pozwalających, tj. autostrada/ekspresówka. Samochód przy prędkościach autostradowych(110 - 150 kmh) spokojnie zmieści się w 9/9,5 litrach na 100km. W mieście(Krk)dość szybko osiągam docelową prędkość(50km/h lub 70km/h), toczę się i często hamuję biegami, dlatego nie udało mi się przekroczyć 13L/100km. W trasie z Wawy do Krk osiągnąłem 6.8 L/100 jadąc przepisowo(akurat spory odcinek krajowej 7 był remontowany) na zimowych kołach(16 cali, 205 szer, profil 55). Żmudna, długa i nieprzyjemna jazda.
10,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Jak na samochód z takimi osiągami to jest naprawdę nieźle. Minimalne spalanie w trasie jakie udało mi się osiągnąć to 6.7 - 90 km/h na trasie W-wa - Kraków. Bez wyprzedzania i za tirami - nie polecam takiej jazdy. :P Średnie spalanie w trybie mieszanym to pomiędzy 9 a 11 litrów w zależności od proporcji trasa-miasto. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 12-16 litrów. Jeżeli chodzi o LPG to wartości są takie: - trasa - minimum to 9.5 litra - cykl mieszany pomiędzy 11 a 13 litrów - miasto to 14 - 17 litrów. Problem robi się, gdy chodzi o naprawy. Kilka części jest trudno dostępnych - trzeba je ściągać np. z USA lub UK. Głupi czujnik temperatury powietrza doładowanego kosztuje 30 dolarów, a koszty przesyłki kolejne 40 baksów. Druga sprawa to fakt, że silnik jest podatny na jakość oleju. Lepiej nie lać byle czego i należy go wymieniać co 10k km. No ale tak to wygląda, jeżeli chce się jeździć samochodem marki która już nie istnieje. Zaznaczam, że to są wartości _prawdziwe_ wyliczone przy tankowaniu. Ponaddto nie oszukujmy się, nie po to mam 205 kucyków pod maską, żeby oszczędzać. Jak tylko wjeżdżam na obwodnicę to staram się osiągać przepisową prędkość jak najszybciej - to, że mam wtedy banana na twarzy to tylko efekt uboczny bezpiecznego i dynamicznego włączania się do ruchu. ;)
6,2
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
SAAB 9-3 2001/2 125KM 2.2 TiD Jazda ekonomiczna z używaniem tempomatu od czasu do czasu na odcinkach włączone wszystko normalnie climatronic ,radio,światła tylko wygaszone podświetlenie licznika + zmniejszone natężenie podświetlenia licznika i pokręteł prędkość 60-85km/h spalił mi naj mniej 4,8-4,9l według komputera pokładowego zimą na odcinku 120km . Spalanie 6-6,8 to już żwawsza jazda normalnie przyspieszając prędkość od 100-120km/h da i rade przy tej prędkości 5,8l w zalezności kto jak jeździ ;) 80-90km/h stała prędkość 5-5,6l spali wynik spalania jak latem realne ;) miasto natomiast 8-8,5l to max przy : dużych mrozach ,niedogrzanym silniku + krótki dystans gaszenie odpalanie jeśli jest rozgrzany to miasto 7-7,5l realne zimą krótkie dystanse .Wyniki spalania zależą od kierowcy jak sie nastawia czy na oszczędną jazde czy na ostrą wszystko od tego zależy i nie ma co nażekać na auto ze pali sporo wszystko zależy od nas samych ;) SAAB-a polecam jestem z niego bardzo zadowolony bez awaryjny malo pali jak na 2,2 silnik minus to głoścna praca na nierozgrzanym silniku ale silnik pancerny i niezawodny brak apetytu na olej przynajmniej w moim przypadku . Ale jak sie to mówi jak sie dba tak sie ma jak chce sie jeździć na max od wymiany do wymiany na filtrach i oleju to takie skutki olej i filtry co 9tyś km wymieniane nie co 10tyś km silnik igła przebieg 267tys km

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Saab 9-3 I