Szukaj

Informacje o Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1589 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 111 KM (82 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Bartosz
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Posiadam to autko od prawie 3 lat i kupiem je od znajomego z pelna ksiazka serwisowa. Od razu po zakupie (170000km) zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa BRC ktora dziala bez zazutu przez 50000 przejechanych kilometrow. Samochod generalnie dobry i wygodny ale troszke za maly jak na moje potrzeby. Koszt instalacji gazowej zwrocil sie juz parokrotnie i Roverek juz dawno zarobil na siebie. Polecam wszystkim kupic zadbany egzemplarz, a napewno nie wygeneruje duzo kosztow, oczywiscie poza uszczelka pod glowica:) (przepraszam za brak polskich znakow literowych, ale pisze na nie polskim laptopie)
3,5
~R over
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 416 polecam wszystkim ktorzy za niewielkie pieniadze chca kupic calkiem rozsadny samochod, auto jest z lat 90tych a posiada kilme, wspomaganie, pelna elektryke, i welurowa tapicerke. Ople, Fordy czy Wieswageny- prozno szukac takich wygod w autach podobnej klasy i rocznikach. Ceny czesci nie sa szokujace, jedynie co do spalania oczekiwalbym ze bedzie mniejsze tym bardziej jezdzilem wiekszosc tego czasu na lpg a pojazd palil ok 10 l/100km (sekwencja)a moim zdnaiem to troche za duzo jak na takie auto.
4,0
~LF
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Jeśli chcesz kupić benzynę, to KONIECZNIE sprawdź silnik pod kątem uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Pierwsze na co patrzysz to zbiornik wyrównawczy płyny chłodzącego - jak zasyfiony oleistym brudem, to dalej nie ma nawet co oglądać, bo uszczelka do roboty (1000-1500 zł). ALE jeśli trafisz w miarę pewny egzemplarz, ze zrobioną uszczelką (bo prędzej czy później się to musi trafić) i w miarę zdrową blachą (nie ma co wybrzydzać, bo właściwie nie ma już idealnych egzemplarzy), to bierz śmiało! W tym progu cenowym (do 5000) nie ma drugiego tak fajnego auta! Bardzo ładny, wykończony z bdb materiałów, przestronny w środku, duży bagażnik, dynamiczne silniki. Jakby porównać do \"konkurentów\" za takie pieniądze (Astra I, Golf III itp) to w ogóle nie ma o czym gadać. Byle trafić na w miarę zadbany egzemplarz.
Åšrednie spalanie dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
8,1
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Auto posiadam od 1,5 roku.Spalanie jest zależne od techniki jazdy.Kiedy się postaram to średnie moze zejsc poniżej 8 litrów.Dojazd do pracy 1,5 km i krótkie odcinki po mieście zwiększają moje spalanie.Raz w tygodniu jazda ok 80 km po trasie.Miesięcznie pokonuje ok 800 km.Więc u mnie ok 60% to jazda miejska.Ale jazdą ekonomiczną(hamowanie silnikiem,zmiana biegu przy max 2800 obr przy rozpędzaniu i równa jazda na poziomie 2200 obr/min)znacznie obniża spalanie.Polecam taką jazdę-zauważalne efekty gwarantowane.Mnie wtedy udało się zejść poniżej 8 l.Ale tak średnio to mi wychodzi 8,5.Więc niema tragedii,ale można lepiej.
8,6
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Auto posiadam od 1,5 roku.Spalanie jest zależne od techniki jazdy.Kiedy się postaram to średnie moze zejsc poniżej 8 litrów.Dojazd do pracy 1,5 km i krótkie odcinki po mieście zwiększają moje spalanie.Raz w tygodniu jazda ok 80 km po trasie.Miesięcznie pokonuje ok 800 km.Więc u mnie ok 60% to jazda miejska.Ale jazdą ekonomiczną(hamowanie silnikiem,zmiana biegu przy max 2800 obr przy rozpędzaniu i równa jazda na poziomie 2200 obr/min)znacznie obniża spalanie.Polecam taką jazdę-zauważalne efekty gwarantowane.Mnie wtedy udało się zejść poniżej 8 l.Ale tak średnio to mi wychodzi 8,5.Więc niema tragedii,ale można lepiej.
9,7
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Auto mało nie pali. Chyba, że w trasie i do 90 kmph, ale kto tak jeździ? Na gazie za to jest OK - średnio 11 litrów. Ceny części w normie. Niektóre trudniej zdobyć (tzn. trzeba czekać do 3 tyg.) i koszują sporo. Można ich szukać w ASO Rovera lub Hondy. Mnóstwo używek w bardzo dobrych cenach. Mnóstwo Roverów jest ściąganych z UK, gdyż tam są tanie jak u nas 126p. Można zatem zakupić wszystko, łącznie z plastikami, tapicerkami i wszelkimi innymi pierdułkami. Dużo zamienników. Części oryginalne niestety drogie. Polecam www.tomateam.pl!

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15
Auto nie chce rano palić
  • Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam co rano mam problem z odpalaniem mojego auta rover 416 auto po przekreceniu kluczyków w stacyjce w ogóle nie reaguje dopiero po chwili po włączonym prądzie i dodaniu gazu odpali, pytanie jaki jest powód/ przyczyna ? Dodam ze kontrolki normalnie się zapalają, dziś rano też nie chciał zapalić ale po włączeniu prądu i odczekaniu chwili tak z minuty i załączeniu się radia odpalil bez dodawania gazu tak jak by musiał odczekać jakaś chwilę na zimnym silniku aż prąd cały się rozejdzie, gdy odpalił polecialo dużo białego dymu. Po pierwszym przekreceniu jest aby taki trykot zero reakcji kontroli nie gasną, świece były wymieniane i czyszczone bo myślałam że to przez to.[b] :wink:
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
awaria sondy lambda
  • Rover 400 II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam wszystkich użytkowników tej marki.Pomóżcie bo juz trace resztki nerwów i cierpliwosci!! Moj rover sprawowal sie naprawde dobrze..do czasu..juz od 2 lat (ok180tys.km) miewa humory zwlaszcza w wilgotna aure-szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu,wymienialem wszystko co mozliwe,swiecy,kable napiecia,kopulke z palcem,aparat zaplonowy,wreszcie podlaczyme komputer uniwers u elktromech. i stwierdzil ze moze to byc sonda..ok zmienilem ale jakos nie zauwazylem poprawy.Wstawilem LPG (220tys.) i to byl gwozdz do trumny..ile sie naregulowali gazownicy to nie zliczę!bylem w ASO w Bialymstoku (odradzam!!) powiedzieli ze to wina komputera,kupilem drugi a z racji tego ze nie maja odpowiedniego sprzetu (komp.TB4) zeby zgrac komp z imobil to pojechalem do Wawy,tam poweidzieli ze to Awaria sondy!nie pracuje w ogole..Komputer byl OK..kupilem sonde wstawlilem..cud! normalnie pracuje silnik!:) radosc nie trwala dlugo bo kilku dniach powrocilo szarpanie,turganie itp.a mnie szarpie nerwy i nie wiem juz co za ch..w nim siedzi.
1 komentarz
nie można uruchomić silnika
  • Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • silnik
początek to lekkie przerywanie silnika na niskich obrotach, następnie zgasł w trakcie jazdy i od tego momentu nie można go uruchomić, brak iskry na świecach. cewka? , czujnik wału korbowego czy inny diabeł?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
3,5
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Ogolnie to gazownicy zalozyli najtanszy zestaw jaki sie dalo! Samochod kupilem juz z instalacja. Problem polegal na tym, ze przy naglym depnieciu w gaz obroty lekko spadaly i dopiero w gore. Serwisant upieral sie, ze mam nie sprawny uklad zapronowy...wredny druciarz bez podstaw wiedzy o czym kolwiek. W koncu wzialem sprawe w swoje rece i wymienilem wtryskiwacze z valtekow...
5,0
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Z instalacją jest wszystko ok. Posiadam ją od 2,5roku nigdy jej nie serwisowałem, filtry wymieniam sam co 10tyś. Moim zdaniem poprawnym warunkiem działania instalacji jest odpowiedni gazownik który potrafi takową instalacje dobrać i zamontować. Spadek mocy jest odczuwalny dopiero przy wysokich obrotach powyżej 4000. Przy normalnej jeździe idzie jak na benzynie.
4,0
Rover 400 II
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Moja opinia na temat tej instalacji jest POZYTYWNA - jest to dobry i tani system,z dużymi możliwościami. Jednak dużym minusem jest wiedza naszych gazowników, co do odpowiedniego ustawienia tej instalacji i dobrania odpowiednich komponentów (np. wtryskiwaczy)
Rover 400 II Hatchback