Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,2 x 73,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wyciszenie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Robert
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Wybrałem to auto ponieważ ma świetny, nowoczesny, wysmakowany i urzekający design, obiektywnie jest bardzo solidnie wykonane wewnątrz- dobrze spasowane elementy, plastiki wysokiej jakości i skórzana kierownica od wersji Zen, poprzednio miałem Hyundaia i30 drugiej generacji , który był naprawdę totalnie bezawaryjnym i bezproblemowym autem ale teraz w Renault Megane widzę jeszcze wyraźny postęp jeśli chodzi o techniczne nowinki i jakość materiałów. Kupiłem roczne auto od Renault Polska po tzw.leasingu krótkoterminowym ale w dużo niższej cenie od nowego a samochód jest praktycznie jak z fabryki. Samochód bardzo wygodny ze świetnymi ''grubymi''siedzeniami, bardzo dobrze trzyma się drogi, niezwykle cichy, co podkreślam w dalsze części opisu.Uważam ,że nie ma samochodów idealnych ale nowe - dzieło stylisty Mazdy- Laurensa van der Ackera to jedna z najlepszych propozycji kompaktów biorąc pod uwagę szereg zalet i niewielkie wady/opis dalej/ przy umiarkowanej cenie.Nie mogę nic powiedzieć o awaryjności ponieważ jest to nowy model, samochód mam krótki czas ale na razie jeździ bezproblemowo.Silnik 1.2 tce100 koni to bardzo elastyczna jednostka , to oczywiście nie jest ''demon''prędkości i mocy ale wystarcza do normalnej jazdy zarówno w mieście jak i poza miastem -również na europejskich trasach.
4,2
~TyGrySek7
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Dostalem to autko z serwisu jako zastepczy na kilka tygodni. W sumie fajne autko na miasto. Dynamiczny silniczek ale o niewielkim zakresie obrotow uzytecznych, co zmusza do czestej zmiany biegow, ale na miascie naprawde dynamiczny i fajny i tu sie sprawdzal. To co mi sie nie podoba to mimo ze ma fajne siedzenia super ladnie trzymajac na boki to niewygodne jak diabli bo siedze w nich zgarbiony , wygiety .. no dramat. A to dlatego ze zaglowki sa tak wielkie o do przody wychylone i nie da sie ich regulowac w poziomie. Najchetnie to bym te zaglowki wywalil olbo wycieniowal o polowe. i nie pomaga tu nawet mierna regulacja ledzwi. Ponadto beznadziejne radio z b.malymi mozliwosciami i z dzwiekiem jak z telefonu. Kufer ma wystarczajacy, choc chyba przecietnie wielki i z niska podlogÄ…, wiec jak cos tam sie wsadzi to trzeba wyciagac jak z jamy. Malo schowkow - obecnie wyga sie czegos wiecej.
4,9
~TylkoRenault
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Na gwarancji wymieniono łańcuch rozrządu, dlatego daję 4 gwiazdki zamiast 5. No i radio mogłoby trochę lepiej grać.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW 2016-2018
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Charakterystyka silnika mocno czuła na charakter jazdy. Przy delikatnej i niewysokoobrotowej jeździe np. zmiany biegów według wskaźnika na dece i generalnie unikanie obrotów powyżej 2500 powoduje naprawdę niskie średnie spalanie - 5-5,5/100. Jazda z pełnym wykorzystaniem osiągów silnika, czyli kręcenie przy zmianie przy ok. 2500 obr i wyżej, generalnie dynamiczna jazda powodują drastyczny wzrost zużycia paliwa - średnio nawet powyżej 8/100. To więcej niż odpowiedniki wolnossące o zbliżonej mocy. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem oszczędności wynikających z działania START/STOP. Także tryb ECO nie powoduje obniżenia zużycia, a jedynie tak zmieni charakterystykę silnika by zniechęcić do dynamicznej jazy (reakcja na gaz itp.).
6,6
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Swoje dane przestawiam na podstawie realnych moich własnych pomiarów i szczerze powiem, że są one bardziej optymistyczne niż w przeczytanych wcześniej raportach innych użytkowników/ trochę obawiałem się zakupu auta w wersji 1.2 tce 100km z uwagi na zużycie paliwa ale okazało się, że nie ma czego się obawiać. Spalanie w nowym Renault Megane z turbodoładowanym silnikiem 1.2, 100km jak w większości aut zależy od stylu i warunków jazdy. W jeździe miejskiej bez gwałtownych przyspieszeń spala w przedziale 7,5-8 l/100km, natomiast w jeździe mieszanej / 200 km trasa, 190 km miasto/ przy delikatnym naciskaniu na pedał prędkość do 110 km/h można osiągnąć spalanie na poziomie 6,4 litra / zatankowane 25 litrów- pół baku starczyło mi na przejechanie 390 km. Jazda w trybie Eco na autostradzie z prędkością 80-100 km/h może przynieść wynik na poziomie około 5 litrów / wskaźnik aktualnego spalanie w komputerze pokazuje dane na poziomie 4,5-5,5 l/100km ale taka jazda to tak naprawdę ''toczenie się'' po drodze bez możliwości aktywnego przyspieszania i wyprzedzania. Ważna uwaga - rezerwa ma około 10 litrów i starcza na przejechanie w zależności od warunków 120-150 km, na czerwonym polu rezerwy wskazówka początkowo podczas jazdy dość szybko spada w dół ale przy poziomie ''0'' można jeszcze przejechać spokojnie 50-60 km. Sprawdziłem to specjalnie dla własnej orientacji jeżdżąc z karnistrem w bagażniku.
10,7
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Nie bylam w stanie utrzymac tego auta. Przesiadlam sie z toyoty corolli e12 116KM w dieslu. Ona nie palila nic. A to, piekne auto, ale w miescie palilo jak smok. Dla porownania toyota miesiecznie 300zl na paliwo a megane 500 w tym samym okresie, jesli chodzi o ceny paliw. Sadze ze silnik do tej budy jest po prostu niewydajny. Mysle se lepszym wyborem byloby 130KM

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 12
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Hatchback 5d