Szukaj

Informacje o Renault Megane III

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~kar_k
Renault Megane III
Coupe 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Najciekawsze auto z tamtych lat. Uważam że Renault w tych latach dużo poprawiło, ale przyszła era dowsizingu silników i ten model (oraz silniki) musiały odejść. Mam wersję 1.9 dCi 130hp FAP. Użytkuję od 2 - 3 lat trzaskając trasy, około 60 tyś zrobiłem od zakupu. Mam okazję jeździć innymi autami (obecne SUV) i mogę powiedzieć że nie ma auta, które prowadzi się tak dobrze w tych pieniądzach i z tym rocznikiem. Niski środek ciężkości, zwarta zdrowa buda i układ kierowniczy, który się usztywnia z większą prędkością zachęca do jazdy. Trzeba uważać tylko na to że to auto jest sztywniejsze i niższe niż obecne auta i można sobie zrobić nieprzyjemną przecierkę. Nie wiem czy znajdę lepsze auto (pod kątem prowadzenia i takiej prostej radości z jazdy) gdy będę musiał wymienić Megane.
2,3
~sawa2204
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 100KM 74kW
Na początek napiszę tak: może poprzedni właściciel nie dbał lub trafił mi się taki egzemplarz, ale ogólnie to jedno z gorszych aut, którymi jeździłem. Przez ponad rok użytkowania przerabiałem poważne problemy ze skrzynią biegów i z klimatyzacją. Miałem też pomniejsze problemy np. z elektroniką, hamulcami, katalizatorem ale w zasadzie to nie wpływa za bardzo na ocenę. Silnik ogólnie był w dobrej kondycji przez cały czas użytkowania, ale 1.6 100KM w zestawieniu z gabarytami samochodu to pomyłka. Do tego sześciobiegowa skrzynia biegów.. O niektórych samochodach można powiedzieć, że same się prowadzą. Tutaj jest właśnie całkiem odwrotnie. Bardzo nie pasują mi przełożenia na skrzyni, silnik trzeba kręcić na każdym biegu, wyprzedzanie tym samochodem graniczy z cudem. Co do środka, wykończenie plastikowe, radio nieintuicyjne. Z plusów bardzo fajne zawieszenie. Ogólnie gdybym użytkował to auto tylko w cyklu miejskim, może nie zauważyłbym tylu minusów. Zero wrażeń z jazdy, ale wiem, że może grupa targetowa do kupna takiego samochodu jest inna. PS. nie jestem właścicielem samochodu, ale użytkuję go od ponad roku w cyklu mieszanym, głównie poza miastami.
3,9
~alek.33
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Auto ma dobre proporcje cena/jakość. Narzekania na drobiazgi. Uczucie zazdrości patrząc na mijające cię bryki. Auto anonimowe. Stoisz obok niego, patrzysz na nie i go nie widzisz. Jeżeli nie przeszkadza ci to? - kupuj. Wybrałem kombi bo ma o wiele ciekawsze tylne lampy. Zaprojektowane by jeździć wg przepisów. Zatem na francuskie warunki - do 130km/h. Powyżej zaczyna hałasować. Bywa że gaśnie przy ruszaniu. Jednak trzeba mu dodać gazu jak w benzynie. Małe spalanie. Dostępne części. Łatwość napraw. Fajnie było by mieć coś innego ale czy chciałbym ponosić koszty napraw jak w droższych autach? Jednak nie. Wg zasady każdemu wg potrzeb, lub też posiadaj to na co cię stać - mnie stać na Megane. Spokojnie jeździć, słuchać silnika, nie kręcić zbyt mocno a będzie długo służyć. Nic nie piszą o ergonomii i komforcie podróży - radio firmowe jest Tragiczne!

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III