Szukaj

Informacje o Renault Laguna II Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 207 KM (152 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Marcin S.
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Jeśli zadbane i nie zajeżdżone bez serwisów to służy długo i nie rdzewieje. Po kompletnym przeglądzie uszczelek, zapłonu, wężów itp. jeździło z 6 lat bez wymiany ani świecy ani filtra paliwa, powietrza gazu chociaż większość na trasie. Po wymianie termostatu lepiej się chodził a zimą zawsze od pstryczka przy -20 a czym zimniej tym lepiej odpalał nawet. Jeśli dobre części wrzucane a nie najtańsze po normalnej eksploatacji to zadowolenie. Jeśli ktoś kupił bo tanie i nie serwisował nie dbał o nic byle kilometrów narobić to napewno auto odpłaciło się kopniakiem w tyłek. Elektryka nawet ok czasami tylko szyberek czy kontrolka poduszki się załączyla po zatkanych odpływach przez co woda się lała w elektronikę i trzeba było to pilnować bo spod przedn. nadkola syf zatykał szyber to wtedy mogła być tragedia. Czyścić dbać i klocki firmowe kilka lat bez zużycia. Żarówki załączaly błąd po przepaleniu ale to akurat dobrze przypomina odrazu. Po 24 latach silnik nic oleju nie bierze. Wcześniej jeden właściciel jednak a nie 7miu jak inne co każdy kupił bez serwisu i sprzedawał bo niby się psuje. Uszczelka pod głowicą raz na 20 lat napewno ma prawo paść i Dobrze zrobić nie na byle silnikon to dożywocie pojeździ. 340 tys i nawet automat jeśli szarpał to przez za późną wymianę oleju i po prawidłowej adaptacji jeździ ciągle staruch mimo że raz wrzuciłem wsteczny podczas jazdy, myśląc że jest w trybie manual a przycisk blokady nie trzymał już bo sprężynka spadła. Wystarczy czasami przejrzeć i dobry regularny serwis to żyje długo. Nie garażowana połowę życia i bez rdzy nawet pryszcza.
4,4
~bogdan_ł
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Kupiłem ją 13 w piątek. W dodatku z 13 departamentu francuskiego (Marsylia). Jedyny minus to jakość usług oferowanych przez warsztaty ... Oogólniam ale generalnie tak jest. Po łebkach, byle szybciej byle więcej kasy wyciągnąć, zarówno autoryzowane serwisy jak i te nieautoryzowane. Jak zobaczą błąd niewłaściwej mieszanki na cylindrach 4-6 to wymieniają cewki i świece. A że problemem jest sonda lambda to taki "serwis" nic nie daje. No i można faktycznie uznać, że auto jest do d... Sądzę, że pojeździ jeszcze długo, dłużej niż niejeden nowy szmelcwagon...
4,9
~Ptoku
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Znajomi odradzali mi zakup Renault Laguna. Tyle przecież krąży negatywnych opinii o tym samochodzie. Prawda jest jednak taka: jeśli się o auto dba, ono również dba o Ciebie. Jak wiadomo, Renault Laguna był niegdyś masowo wykorzystywany jako auto flotowe (może nie akurat wersja V6 tylko te z dCi). A auta flotowe są używane tak, jak auta terenowe. Nie dziwi mnie więc fakt, skąd tyle negatywnych opinii o tym samochodzie. Może ma swoje mankamenty (turbina w silnikach dCi, pierdołki elektryczne), mimo to i tak jestem z niego zadowolony. Ma potężnego \"kopa\" i jak na silnik V6 o takiej pojemności bardzo przyzwoite spalanie. Bardzo wygodne siedzenia i komfort podczas jazdy (w końcu to segment D), brak problemów z wyprzedzaniem, twarde zawieszenie, bardzo dobra przyczepność i system ESP - to tylko niektóre zalety.
Średnie spalanie dla Renault Laguna II Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007
10,9
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Nie rozumiem niektórych opinii, że to auto bardzo dużo pali. Wobec tego po co kupili V6? Jak dla mnie, ta Laguna ma bardzo przyzwoite spalanie jak na swoją pojemność i moc. Ford Mondeo 2,5V6 czy Rover 75 2,5V6 mają, niestety, porównywalne lub jeszcze większe spalanie niż Laguna 3,0V6. Wiadomo, że jak się non stop szaleje, to zużycie rośnie, jednak w zakorkowanych miastach takie zabawy są wykluczone. Znakomicie nadaje się na trasy - spalanie drastycznie spada. Co do przeglądów, nie są one jakieś drogie. Naprawy w ASO zabijają cenowo wręcz, dlatego staram się ich unikać szerokim łukiem, natomiast mechanicy robią takie rzeczy za grosze (w porównaniu do ASO). Np. rozrząd w ASO - 3200zł (częsci + robocizna), u mechanika - ok. 1400-1500zł.
13,1
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Zastanawiam sie dlaczego ludzie kupują auto a z dużym silnikiem, skoro narzekają na spalanie. Chcecie osiągów i małego silnika - kupcie 126p i załóżcie mu 2 turbosprężarki. i Będziecie mieli malucha TFS-G (gażnik). Samochód pokroju Laguny jest samochodem oszczędnym w spalaniu w porównaniu z innymi markami - wiadomo, że te różnice nie są wielkie. Ale ja deptając ten samochod do spodu choć rzadko jest potrzeba potrafie max wydac 16,5 l/100 LPG w miescie. W trasie to około 12,5 l/100 lpg. Co do psucia....to nie wiem co u was sie psuje, bo u mnie nic /przebieg 50tys km.
12,0
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że spalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Laguna II Hatchback