Szukaj

Informacje o Renault Captur I Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Robert
Renault Captur I
Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Mały z zewnątrz, duży wewnątrz, idealne auto do miasta ale i w trasie daje radę. Byłem mocno sceptyczny na początku, jestem pozytywie zaskoczony w trakcie eksploatacji. Bezproblemowy, ekonomiczny, zaskakująco praktyczny i ładny samochód. Wg mnie z silnikiem dci 90 KM idealny zestaw. Świetne drugie/trzecie auto w rodzinie. Po prawie 40 tyś zrobionych km ujawnił wiele zalet ( jak na taki mały samochodzik). A jedyny duży minus jaki widzę w nim to oświetlenie - światła w wersji "soczewkowej" to katastrofa, dramat i rozpacz. Zarówno reflektory główne, to coś co imituje halogeny czy oświetlenie z tyłu (wsteczny)..... no brak słów. Można przyjąć że świateł ten samochód nie ma. Mimo, że to bogata wersja Intense. Reszta na 5-tkę. Ogólnie auto polecam. Captur 2020 wygląda świetnie. Możliwe że będzie następca obecnego. Tyle że już będzie wersja ze światłami ;-)
4,8
~kozlowskito
Renault Captur I
Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Dodatki i gadżety np w postaci MediaNav sprawiają dużo frajdy. Dużo droższe auta konkurencji, którymi mam okazje jeździć (flota firmowa) nie są tak dobrze wyposażone. Bardzo przyjemne autko zarówno do miasta jak i w dłuższe podróże.
4,8
~Piotr
Renault Captur I
Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Wygodne, przestrzenne autko. Ma wiele ciekawych rozwiązań. Szuflada 11 l. klimatyzowana, elektryka pełna z podgrzewanymi lusterkami w standardzie. Przesuwana w całości tylna kanapa w celu powiększenia przestrzeni bagażnika.

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I Crossover