Szukaj

Informacje o Renault Captur I Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 118 KM (87 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zegarmistrz
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Bardzo fajny samochodzik. Auto użytkowane przez żonę która z racji hobby potrzebowała czegoś pojemniejszego niż Fiat500, dającego sobie radę w lekkim terenie, nie bojącego się dziur i krawężników, a jednocześnie bezpiecznego i w miarę dynamicznego. Ostatnio doszła do tego potrzeba holowania przyczepy. Captur wywiązuje się z tego z nawiązką i jak dotąd bezawaryjnie. Nie jest to demon autostrad ale, jeśli trzeba i tam sobie poradzi. Bardzo duży plus to pojemne i dobrze wykończone (wersje po liftingu) wnętrze. Zwłaszcza przesuwana kanapa daje możliwości idealnego zaaranżowania wnętrza. Przed decyzją o zakupie testowaliśmy Mazdę CX-3 (urodą przebija Captura bezdyskusyjnie), ale właśnie ze względu na ilośc miejsca wewnątrz i rozmiary bagażnika wybraliśmy małe Renault.
4,7
~Zbyszek
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Jestem mile zaskoczony jakością , prowadzeniem , wyciszeniem. Samochód idealny do miasta i krótkie trasy. Wersja xmod. Mały zwinny i co najważniejsze wysoko się siedzi i ma wysoki prześwit- wysokie krawężniki mu nie straszne. Silnik bardzo elastyczny- jeździ się jak dieslem 1.6hdi. fajnie gwiżdże turbina choć to benzyna. Do miasta idealny ale przekraczając 120km/h głośno i brakuje mocy. Najgorsze w nim jest wentylacja. Klima latem nie wyrabia mimo ustawy na max robi dużo szumu a mało efektywna. Klimatronik ustawiany co 1 stopień a szkoda bo lubię 21.5C na automatycznym ustawieniu słabo działa trzeba ręcznie podnosić obroty wentylatora. Spalanie poważnie jeżdżę 3km po mieście dziennie a czasami 5 o mąż co mi spali to 7.5 litra. W trasie 5 do 110km/h.
4,7
~emen
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Oceniam na "dobrze" bo nie ma opcji "dobrze +". Auto jest przemyślane i posiada wiele zalet, podstawową jest komfort jazdy w ruchu miejskim i ciekawy design. Jakość wykonania dobra, ale nie ponadprzeciętna. Dobre spasowanie plastików, ale materiały użyte np. do wykończenia deski gorsze niż w poprzednim Clio, tam była przyjemna piankowa struktura, tu jest twardy plastik. Nie przystoi chyba, tym bardziej, że auto jest w pośredniej wersji wyposażenia.
Średnie spalanie dla Renault Captur I Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW 2015-2017
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Rok produkcji 2018 wersja zen używane na dojazdy do pracy Gliwice-Katowice trasa dtś i wieczne korki spalanie w normie dla tej mocy i dynamiki obecnie średnia z 4tyś km wskazuje 7,5. Po skasowaniu komputera w gdańsku i po przyjechaniu na śląsk bez szaleństw max 110km/h spalanie 5,6 klima włączona paliwo pb95 wszystko bez włączonego eco. Na prędkości autostradowe zadowalające przyśpieszenie spalanie niestety podchodzące pod 8,5l trasa Katowice Wrocław Katowice po skasowaniu komputera na dystansie ponad 300km.
7,8
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Auto nowe, po dotarciu (obecnie ok. 2000 km). Użytkowane nieustannie w trybie Eco, staram się jeździć tak ekonomicznie jak to tylko możliwe. Trzymając się niskich obrotów, bez gwałtownych przyspieszeń, hamowanie silnikiem itd. w trasie długości 150 km, ze średnią prędkością 100 km/h udało się zejść do 6,5 l/100km.. Po mieście w korkach, z włączoną klimatyzacją należy się przygotować raczej na wynik w okolicach 10 l/100km. Szczerze mówiąc jestem zawiedziony, auto miało być ekonomiczne, a pali tyle co mój stary 16-letni gruchot.
8,3
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Pali jak smok nie da się przejechać trasy z gdyni do Warszawy bezpiecznie na jednym zbiorniku

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I Crossover