Szukaj

Informacje o Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Maciej
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Na codzień jeżdżę audi A7 Capturem jeździ żona ale miałem okazję zrobić nim dwie trasy po 650 km. Auto sprawiło się nad wymiar dobrze. Prędkość przelotowa 120 km 4 osobowa rodzina z wózkiem i bagazami bez problemu się zamieściła. Resorowanie ok Prowadzenie również Jestem mile zaskoczony. Oczywiście na autostradę się nie nadaje i nie przyspiesza jak rakieta ale naprawdę jak na takie auto jest super. Nie myślałem że będę polecał Francuza ale naprawdę warto. Oczywiście trzeba wiedzieć do czego potrzebne auto.
4,1
~MORSZCZACHA
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Fajny prześwit , ładne kształty , tryb ECO to wielkie nieporozumienie ( na tym nie da się jechać) . Za dużo plastików :naleciałości po clio ( plastikowe błotniki, plastikowy kokpit). Obiektywnie jest ładnie ale spasowanie plastików to już inna bajka. Oceniam na chłodno , po pewnym czasie, jeżdżę vv pasat 2011r, służbowo opel 2015r. i powiem iż są pozytywy przemawiające na captura ( ładna sylwetka ) poprawna jazda. Minusem silnik 0,9- jest silnikiem za słabym na ten samochód ( przez co dużo pali) , no i te plastiki. Należałoby to wyeliminować i samochód byłby super. Aktualizacja 2019r. Samochód po 4 latach mimo swoich wad, raczej fabrycznych co niżej opisałem ,sprawuje się na obecną chwilę dobrze. Praktycznie bezproblemowy i nie wymagał żadnych poważnych napraw. Nie spodziewałem się tego po tym FRANCUZIE !!!
4,9
~Andrzej
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto bardzo dobre pod niemal każdym względem. Silnik TCe 90 KM w zupełności wystarcza do normalnej jazdy zarówno w ruchu miejskim jak i w trasie. Wyższe zawieszenie i dobre jego zestrojenie powodują, że i po polnych i leśnych drogach nieźle sobie radzi. Wystarczająco miejsca dla 4 osób (5 osób już się męczy). Silnik ekonomiczny (mi średnie spalanie wychodzi na poziomie 6,4 - 6,8 l) dobrze zscynchronizowane ze skrzynią biegów. System media nav spełnia swoją rolę - dobrze ściąga fale radiowe, szybko łączy się ze smartfonem, nawigacja dokładna. Wspomaganie kierownicy rewelacyjne - odczuwam, że samo dostosowuje się do warunków. Ogólnie po 2 latach użytkowania i ponad 30.000 km jestem b. zadowolony. Jednego czego mogę się czepić, to może zbyt słabo wyciszony silnik - wchodząc w wyższe obroty słychać dość głośną pracę. Poza tym auto godne uwagi - polecam.
Średnie spalanie dla Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
6,3
l/100 km
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Liczba komentarzy: 2
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Nie jestem świeżo upieczonym kierowcą i od dnia zakupu tego auta, a kupiłam używany żeby nie stracić za dużo na wyjechaniu z salonu, myślałam jak jeździć ECO Capturkiem 0.9 TCe. Dziś jestem bardzo zadowolona z zakupu. Nie spodziewałem się takich możliwości w oszczędności na stacji paliwa. Mieszkam na obrzeżach miasta i pokonuję codziennie około 50km do pracy i z powrotem, więc zdecydowałam się na montaż instalacji LPG, teraz bez problemu mieszczę się w 5.5-5.9l/100km LPG Jeżdżę zawsze używając trybu ECO i Start-Stop, brawo Renault ! Niedługo po zakupie wymieniłam olej na nowość ELF 900 FTX 0W20 wystarcza na 40tyś km i opony Michelin Cross Climate bo po co zmieniać na zimówki, mogę jeździć cały rok oszczędniej, odpadają mi kłopoty i koszty z wymianą. Mój rekord to 4.2 l/100km LPG w trasie autostradą z Poznania do Łodzi, pokonaną w nocy, jadąc 90 km/h, równo z TIRami, wykorzystując umiejętności ECO jazdy za nimi.
7,4
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Na razie jedynym kosztem stałym jest paliwo, dosyć dużo paliwa w stołecznym ruchu miejskim pali średnio 8.5 litra /100 km (bez trybu ECO i włączonego S&S) to trochę dużo. na ultrakrótkich trasach nawet 9.2 litrów /100km. W trasie przy oszczędnej przewidującej jeździe z prędkością ok. 100 km/h przy komplecie pasażerów i z bagażem ok. 5.9 litra/100 km powyżej 120 km/h spalanie rośnie skokowo. Nie używam trybów ECO i S&S, testowałem je zaraz po zakupie samochodu i nie widziałem specjalnej różnicy w spalaniu a samochód był wyraźnie mniej dynamiczny.
5,8
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Jestem wieloletnim kierowcą zawodowym i do dnia zakupu tego auta myślałem że diesel to najlepsze rozwiązanie kupiłem Captura 0.9 TCe tylko dlatego że był tańszy od dCi. Dziś jestem bardzo zadowolony z zakupu. Nie spodziewałem się takich możliwości w oszczędności paliwa. Mój rekord to 3.9 litra benzyny na 100 kilometrów , trasę 400km pokonywałem w nocy z włączoną funkcją ECO, bez pasażerów i nie przekraczałem prędkości 90 km/godzinę, wykorzystują umiejętności ECO jazdy. W drodze powrotnej wyłączyłem funkcję ECO a pedał gazu do dechy i nie przekroczyłem 8 litrów na 100km. Mieszkam w strefie podmiejskiej i pokonuję codziennie 30km więcej miasta trochę trasy i bez problemu mieszczę się w 6l/100km, po co mi diesel skoro 90 konnym silnikiem benzynowym mogę jeździć równie oszczędnie jak dieslem a odpadają mi kłopoty z wymianą paska rozrządu i innymi kłopotami w nowoczesnych dieslach, miałem Renault Megane 1.5 dCi to wiem co mówię.

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I Crossover