Szukaj

Informacje o Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,4
~Autor widmo
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Na samochód uparła się żona... Sam nie wpadłbym na taki pomysł... Samochód skrojony pod kątem kobiet i ich zerowych oczekiwań wobec motoryzacji, czyli ma ładnie wyglądać i jeździć z punktu A do B. Taki jest CAPTUR. Białe nadwozie z czarnym dachem nawet ładnie wygląda i cieszy oko. Ale to by było na tyle. Jadąc nim czuję się jak w CLIO na szczudłach. Gumowy układ kierowniczy, zero reakcji z podłoża. Fotele o wiele za miękkie. Pedały gazu i hamulca za blisko siebie, nie mogę nim jechać w sandałach z szeroką podeszwą. System multimedialny z ekranem dotykowym to katastrofa. Działa z opóźnieniem i kiepsko reaguje na dotyk. Silnik pali jak smok, średnia po mieście to 7,9 l w trybie ECO... i coś co mnie rozwaliło- hamulce bębnowe na tylnej osi w XXI wieku...
4,9
~Zegarmistrz
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Bardzo dobry samochód w dobie zbyt sztywnych trzęsących się corssoverów i suvów. Renault olało opinię dziennikarzy motoryzacyjnych dla korcyh kazde auto musi prowadzić się sportowo (ciężko chodzący układ kierowniczy, sztywne zawieszenie + koniecznie czarna podsufitka dodająca z 20km) i skupilo się na usunięciu największych wad niezłego Captura sprzed liftingu. Największe zmiany zaszły wewnątrz gdzie zastosowano znacznie lepsze materiały - boczki drzwi i deska rodzielcza są teraz miękkie i przyjemne w dotyku. Bardzo dobrze działają w pełni ledowe światła. W tym przypadku jest to samochód żony w 70-80% jeżdżący (i parkujący) w mieście, ale też nie bojący się nieprzesadnie długich tras pokonywanych z raczej przepisowymi prędkościami. Pod takie potrzeby Captur po liftingu to super auto. Auto było poróznywane z Mazdą CX-3 oraz Faitem 500x - bardzo dobre auta. Nawet nieco lepsze (zwłaszcza CX-3) na trasie. Jednak w warunkach miejskich, na dziurach, oraz pod kątem możliwości aranżacji wnętrza i np. wożenia dużego psa w bagazniku - oba przegrywają z Capturem.
4,9
~TOMEK
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Samochód oceniam bardzo pozytywnie, zwłaszcza za komfort (zawieszenie, układ kierowniczy, fotele, silnik). Również warunki zakupu zaoferowane przez Renault, w tym ubezpieczenie, jak i wydłużona do 5 lat gwarancja+koszty serwisowania, przemawiają za pozytywną oceną tego auta.
Średnie spalanie dla Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Auto ma już 3 lata i przebieg 45k. Tzw. spalanie spadło do przyzwoitego poziomu po tzw. chiptuningu. Po tym zabiegu, który podniósł moc auta do 146km i spowodował wzrost momentu obrotowego do blisko 250Nm, dynamika auta uległa widocznej poprawie. Podane parametry odnoszą się do silnika po tuningu. Zatem, po tuningu zrobiłem już kilka tysięcy km, zatem wystarczająco do dokonania porównań. Przez cały okres zimowy przy jeździe miasto/ trasa (ok. 200km w weekendy) spalanie nie przekroczyło 6,7l/100km. Obecnie na trasie autostrada (120-130km/h)/drogi jednopasmowe (90km/h) osiągam spalanie na poziomie 5,9l/100km w tym b.dużo jazdy na tempomacie. Niestety przy szybszej jeździe autostradowej 140km/h i więcej spalanie dramatycznie rośnie. Trasa nad morze i z powrotem z kufrem na dachu (1200km) i prędkością ok 140km/k daje średni wynik ok 9l/100km. No cóż, to miejski crossover. Gdy zaakceptuje się cel dla jakiego teoretycznie go stworzono, to auto bardzo przyzwoite. Jazda nim nie męczy nawet na dłuższej trasie. Niestety brak poduszek tylnych pasażerów, kurtyn powietrznych, hamulce bębnowe z tyłu, mało czytelny wyświetlacz przy nasłonecznieniu to minusy. Średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe wpisałem przypuszczalnie, bo tak nie jeżdżę zatem brak mi wiarygodnych danych.
5,5
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
7,1
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I Crossover Facelifting