Szukaj

Informacje o Renault Captur I Crossover

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz

Renault Captur I Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Długość 4122 mm
Szerokość 1778 mm
Wysokość 1566 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1516 mm
Zwis przedni 866 mm
Zwis tylny 650 mm
Prześwit 170 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1235 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 377 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 983 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zegarmistrz
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Bardzo fajny samochodzik. Auto użytkowane przez żonę która z racji hobby potrzebowała czegoś pojemniejszego niż Fiat500, dającego sobie radę w lekkim terenie, nie bojącego się dziur i krawężników, a jednocześnie bezpiecznego i w miarę dynamicznego. Ostatnio doszła do tego potrzeba holowania przyczepy. Captur wywiązuje się z tego z nawiązką i jak dotąd bezawaryjnie. Nie jest to demon autostrad ale, jeśli trzeba i tam sobie poradzi. Bardzo duży plus to pojemne i dobrze wykończone (wersje po liftingu) wnętrze. Zwłaszcza przesuwana kanapa daje możliwości idealnego zaaranżowania wnętrza. Przed decyzją o zakupie testowaliśmy Mazdę CX-3 (urodą przebija Captura bezdyskusyjnie), ale właśnie ze względu na ilośc miejsca wewnątrz i rozmiary bagażnika wybraliśmy małe Renault.
4,4
~Robert
Renault Captur I
Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Mały z zewnątrz, duży wewnątrz, idealne auto do miasta ale i w trasie daje radę. Byłem mocno sceptyczny na początku, jestem pozytywie zaskoczony w trakcie eksploatacji. Bezproblemowy, ekonomiczny, zaskakująco praktyczny i ładny samochód. Wg mnie z silnikiem dci 90 KM idealny zestaw. Świetne drugie/trzecie auto w rodzinie. Po prawie 40 tyś zrobionych km ujawnił wiele zalet ( jak na taki mały samochodzik). A jedyny duży minus jaki widzę w nim to oświetlenie - światła w wersji "soczewkowej" to katastrofa, dramat i rozpacz. Zarówno reflektory główne, to coś co imituje halogeny czy oświetlenie z tyłu (wsteczny)..... no brak słów. Można przyjąć że świateł ten samochód nie ma. Mimo, że to bogata wersja Intense. Reszta na 5-tkę. Ogólnie auto polecam. Captur 2020 wygląda świetnie. Możliwe że będzie następca obecnego. Tyle że już będzie wersja ze światłami ;-)
3,9
~Maciej
Renault Captur I
Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Na codzień jeżdżę audi A7 Capturem jeździ żona ale miałem okazję zrobić nim dwie trasy po 650 km. Auto sprawiło się nad wymiar dobrze. Prędkość przelotowa 120 km 4 osobowa rodzina z wózkiem i bagazami bez problemu się zamieściła. Resorowanie ok Prowadzenie również Jestem mile zaskoczony. Oczywiście na autostradę się nie nadaje i nie przyspiesza jak rakieta ale naprawdę jak na takie auto jest super. Nie myślałem że będę polecał Francuza ale naprawdę warto. Oczywiście trzeba wiedzieć do czego potrzebne auto.
Średnie spalanie dla Renault Captur I Crossover
6,3 – 7,3
l/100 km
4,5 – 5,3
l/100 km
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Renault Captur I
Crossover ENERGY dCi 90KM 66kW
autostrada 140 km/h na tempomacie - 6.5 l. trasa do 100 km/h - 4 l. jazda "w koło domu" - 6.5 l. ASO omijam z daleka, części eksploatacyjne (oryginalne Renault - w śmiesznych cenach, klocki 80-100 zł, rozrząd kpl. 350-400 zł, filtr oleju 20 zł, filtr pow. 35 zł, kabinowy 45 zł.) Po Clio II x 2, Megane II, Twingo II, Megane III, Clio III, Grand Scenic IV - to kolejne moje Renault i kolejny raz jestem usatysfakcjonowany. Jeżdżę tylko dieslami (robię ok 20 tyś rocznie) i nie wiem co to DPF, turbina, wtryski, dwumasa itp. Warunek - AUTO Z POTWIERDZONYM PRZEBIEGIEM :)
6,6
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Rok produkcji 2018 wersja zen używane na dojazdy do pracy Gliwice-Katowice trasa dtś i wieczne korki spalanie w normie dla tej mocy i dynamiki obecnie średnia z 4tyś km wskazuje 7,5. Po skasowaniu komputera w gdańsku i po przyjechaniu na śląsk bez szaleństw max 110km/h spalanie 5,6 klima włączona paliwo pb95 wszystko bez włączonego eco. Na prędkości autostradowe zadowalające przyśpieszenie spalanie niestety podchodzące pod 8,5l trasa Katowice Wrocław Katowice po skasowaniu komputera na dystansie ponad 300km.
5,0
Renault Captur I
Crossover ENERGY dCi 90KM 66kW
Autem przejechałem już ponad 8 tys. km. Na początku korzystałem z trybu EKO, jednakże w tym trybie samochód zupełnie nie ma mocy a zatem aby poruszać się sprawnie trzeba było mocniej naciskać na pedał gazu... a i tak dynamika była mizerna. Większość jazd odbywa się w Krakowie czyli więcej się stoi niż jedzie. Na autostradzie w miarę oszczędnie jedzie się do 120 km/h. Powyżej tej prędkości zużycie sięga 7-8 l/100 km. Na trybie normalnym zużycie ON jest porównywalne jak na EKO ale dynamika o wiele lepsza a co za tym idzie nie trzeba mocno "deptać" pedału gazu aby bez problemów poruszać w gęstym ruchu miejskim.

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I Crossover