Szukaj

Informacje o Peugeot Rifter Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: VANy

Nowy pojazd to analogiczny model dla Citroena Berlingo i Opla Combo. Do budowy zastosowano pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… EMP2. Model Rifter jest oferowany w dwóch dÅ‚ugoÅ›ciach nadwozia – 4,40 lub 4,75 m. Oprócz tego zastosowano wiele systemów wspierajÄ…cych kierowcÄ™, jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznajÄ…cy znaki drogowe, monitoring poziomu koncentracji kierowcy czy kamera 180 stopni.
 

Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,2 x 73,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~rh
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Czytając komentarze tutaj postanowiłem dodać swój aby ocenić to auto jako auto rodzinne. Podobnie jak w jednym z komentarzy - kupiłem je ze względu na możliwość montażu 3 fotelików, dodatkowe opcjonalne 6 i 7 miejsce i relatywnie małą długość. Rozważałem Vany ale generalnie znikają już z oferty. W zasadzie został tylko C4 Grand Picasso - ale tego miałem wcześniej i chciałem co innego. Zresztą foteliki przestawały się już w nim mieścić "w górę". Scenic z tyłu był jeszcze niższy i byłby podobny problem. Poza tym zostały już w ofercie tylko duże VAN-y których nie chciałem ze względu na długość i znacznie wyższą cenę. Podobnie SUVy i kombi. Kompaktowe nie pozwalały bezpiecznie i wygodnie zapiąć fotelików. Segment D cenowo zaczynał się od 120-130 tys i niemal 5 metrów długości. Po długich poszukiwaniach czegoś innego stanęło na Rifterze standard z silnikiem Puretech 110km. Szukałem długo alternatywy bo wiele osób mówiło, że to jednak dostawczak a po drugie i ważniejsze na wersję benzynową trzeba było czekać 4 miesiące co oznaczało dla mnie 4 msc jazdy komunikacją miejską. Ostatecznie nie znalazłem nic pasującego do moich wymagać i zamówiłem Riftera. Na dzisiaj jestem z auta zadowolony. Dobrze się prowadzi, silnik jest oszczędny (zaskakująco), wystarczająco mocny i bardzo płynnie pracujący. Duża zaleta tego auta. W aucie jest cicho. Kompletnie nieprawdziwe są opinie, że auto jest twardo zawieszone ze względu na dostawczy rodowód. Wiele osób tak twierdziło a w rzeczywistości jest to najlepiej amortyzowane auto jakie miałem dotychczas. Zawieszenie jest wyraźnie bardziej komfortowe niż w C4 Grand Picasso. Ja akurat klapą bagażnika byłem pozytywnie zaskoczony. Jest lżejsza niż w C4 Grand Picasso i podnosi się bez świateł co akurat w moim wypadku jest wielkim plusem. Akurat parkuję obok płotu pod lekkim skosem i w C4 musiałem zawsze "dokręcać" na prosto żeby otworzyć bagażnik. Tutaj nie bo te kilka centymetrów węziej w dolnej części robi różnicę. Natomiast faktem jest, że klapa jest długa i trzeba to brać pod uwagę parkując pod marketem itp. Z innych uwag. Sterowanie i ergonomia jest OK. Wziąłem podgrzewaną szybę i to jest chyba jedyne rozczarowanie. Jest to realizowane przez nadmuch jak w C4 a sądziłem (trochę mój błąd - nie sprawdziłem tego ale nie jest to też jednoznacznie opisane) że będzie to system taki jak lata temu miałem w Mondeo czyli tak jak rozmrażanie szyby tylnej. Wziąłem też otwieraną tylną szybę. Ze względu na długość tylnej klapy wydawało mi się, że jest to niezbędne... Ale w praktyce skorzystałem z tego dotychczas może 1 raz... Dzisiaj bym chyba tego nie brał. Kosztuje ponad 1000 PLN a przydaje się sporadycznie.
Åšrednie spalanie dla Peugeot Rifter Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW od 2018
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Jest tak. Spokojna jazda drogami krajowymi, tak do 100km/h, poza miastem. Minimum 5,7 l/100km - zwykle 5.9-6. Jazda po miescie (Krakow) przedzial 7-8 l/100km w zaleznosci od korkow. O okolo litr lepiej niz mialem w c4 grand picasso z 1.6 THP wiec wydaje sie calkiem dobrze. Szczegolnie biorac pod uwage ze auto jest o okolo 100kg ciezsze a odczuwalna dynamika jest podobna mimo teoretycznej przepasci w mocy (156 vs 110 koni). Autostrada :) Tutaj zaczynaja sie schody. 110 km/h - nieco ponad 6. 120km/h - blizej 7 :) 130 jeszcze da sie przezyc. Szybciej moja krakowska natura jechac nie pozwala - wole byc nieco pozniej :) Podsumowujac - maly silnik i bryla nie sprzyja rekordom predkosci na autostradzie. Z drugiej strony jazda po miescie i niespiesznie "w trasie" bardzo ekonomiczna. Zasadnosc zakupu diesla moim zdaniem mocno watpliwa patrzac po wynikach podawanych tutaj i roznicy w cenie. Szczegolnie ze koszty obslugi diesla mimo wszystko wyzsze.
6,6
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Najmniejsze spalanie jakie uzyskałem to 5,7l/100km (komputer pokazał 5,5l). Faktycznie jechałem bardzo wolno i równo; bez wyprzedzania; przy jeździe 80-90 km/h; jest to średnie spalanie po pokonaniu 5 odcinków po 120 km, czyli na dystansie 600 km. Normalnie jadąc trasą spala około 6,2-6,5 l/100km przy prędkościach około 85-95 km/h; jazda autostradą około 130 km/h z okresowym przyśpieszaniem to już pod 9-10 litrów podchodzi; średnio autostrada-trasy lokalne 7,8 l/100km na dystansie 750 km (z czego autostradą około 50% tego dystansu). Moim zdaniem osiągnięte spalanie, jak na tak ciężki samochód, to dobry wynik; dynamika przyśpieszania, jak dla mnie, jest wystarczająca; jestem zadowolony.
7,0
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW

Usterki Peugeot Rifter

Liczba wpisów: 8
Peugeot Rifter Standard