Dzięki nowej platformie EMP2, samochód waży o 95 kg mniej od poprzednika. Wiemy, że 5008 nie będzie wyposażony w napęd na cztery koła. Gama jednostek napędowych oraz ich konfiguracja ze skrzyniami biegów wygląda następująco:
- Benzynowy 1.2 PureTech (130 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
- Benzynowy 1.6 PureTech (165 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną,
- Diesel 1.6 BlueHDi (100 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
- Diesel 1.6 BlueHDi (120 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
- Diesel 2.0 BlueHDi (150 KM) z 6-biegową przekładnią manualną,
- Diesel 2.0 BlueHDi (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną – wyłącznie w wersji GT.
Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.
To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.
~Luzacjusz