Debiutująca na rynku w roku 2017, druga generacja Peugeota 5008 powiększyła swoje wymiary zewnętrzne i została zupełnie przeprojektowana – już nie jest kompaktowym MPV, lecz średniej klasy SUV-em. Stylistycznie Peugeot 5008 korzysta częściowo z rozwiązań zaprezentowanego w roku 2015 prototypu o nazwie Peugeot Fractal. Powstał na nowej, modularnej platformie podłogowej PSA EMP2 Platform, podobnie jak m.in. Peugeot 3008 drugiej generacji, a także Citroen Jumpy. Choć Peugeot 5008 dość mocno zmienił swój charakter, nadal oferowany jest w odmianach 5- i 7-osobowej.
Na długości 4,63 m i przy 2,84-metrowym rozstawie osi ma się pomieścić siedmioro pasażerów. W ładnie zaprojektowanej kabinie odnajdziemy najnowocześniejsze rozwiązania Peugeota, m. in. i-Cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala. Na środku deski rozdzielczej jest kolejny, tym razem 8-calowy ekran dotykowy. Jak deklaruje producent, samochód ma oferować o 60 mm więcej przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Ogólnie auto ma być przestronniejsze od swojego poprzednika, ponieważ jest też od niego większe.
Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.
To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.
~Luzacjusz