Po instalacji od razu problemy, samochod szarpie przy zmianach biegów, po dluzszej jezdzie zapychające się wtryski i odpalanie na 3 cylindy. Po paru tygodniach od instalacji samochód wrócił do serwisu na kalibracje. Jest minimalnie lepiej, zapchanie wtrysków benzynowych nie wystąpiło więcej. Ale największy problem cały czas istnieje, dużo gorsza praca skrzyni biegów na gazie w porównaniu z benzyna. Instalcja pracuje po szynie CAN, sporadycznie wywala błąd skrzyni o którym serwis wspomniał, że by nie przejmować się i to tylko komputer problem samej komunikacji CAN. Instalacja blokuje całkowicie port OBD gdy jest włączona, brak możliwośći monitorowania parametrów pracy lub diagnostyki bez odpięcia bezpieczników instalacji LPG.
Po za tymi dwoma problemami ogólnie jest ok, po za tym, że bardzo drogi montaż 8500 za KME która w innych serwisach mozna zainstalowac za 6000, jedynie na duży plus deklarowana gwarancja na instalacje i góre silnika do 5 lat i 150kkm.
Serwis daleko, liczyłem, że maja na tyle ogarnięte, że instalacja będzie działąć od razu bez zastrzeżeń. Nie mam czasu jeździć co chwile kalibrować i poprawiać. Jak bym miał jeszcze raz instalować to bym chyba tego nie zrobił.
Na ten moment o spalaniu ciężko mówić, jazda póki co głównie po mieście i krótkie dystanse plus w zimie, więc dużo na benzynie za nim się przełączy na gaz. Zobaczymy jak będzie w lecie. Ale nawet jak na niskie temperatury to przełącza się w miarę szybko.
Ogólnie uważam, że do tego silnika dalej nie dopracowana instalacja, zbyt nowa jednostka. Jak bym mógł założyć 6 generacje na bezpośrednim wtrysku gazu chyba bym zaryzykował.
4,3
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0017*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
4 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
KME
Właściciel instalacji:
KME
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?