Występuje typowy problem związany z przełączaniem na gaz, objawiający się lekkim szarpnięciem silnika lub czasami jego zgaśnięciem. Jest to bardzo uzależnione od temperatury zewnętrznej, wilgotności powietrza (zwykle suche - zimowe) i sposobu jazdy (niższa temperatura (<4oC), niższe obroty silnika - większe prawdopodobieństwo wystąpienia problemu). Jednak nie są to objawy męczące, które miałyby skutkować niechęcią do instalacji LPG. Latem instalacja pracuje bez zarzutu. Po ok. 1.5 roku użytkowania koszt instalacji (ok. 4 tys. zł) zamortyzowany.
Instalacja LPG do silnika TFSI 2.0 wymaga instalatora znającego się nie tylko na montażach zestawów dedykowanych przez Producentów. W przypadku mojego samochodu instalacja LPG jest "składakiem", który doskonale sprawdza się. Po pokonaniu ok 30tys.km. serwis ograniczył się do wymian filtra fazy ciekłej i uszkodzonego czujnika ciśnienia gazu (naprawa w ramach gwarancji! Instalatora).
Uwaga dla potencjalnych chętnych do założenia instalacji: jej opłacalność tylko w przypadku pokonywania rocznie > 15tys.km.
4,8
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0058*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
30 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 4
Właściciel instalacji:
AC
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?