po około 500km od założenia, zapalił mi się check. jak się okazało przypuszczenia mojego gazownika były trafne, iż sterownik kłucił się z komputerem. pojechaliśmy, dostroiliśmy sterownik i od tamtego czasu wszystko hula. poprosiłem o delikatne wzbogacenie mieszanki (2-3%) i mam wrażenie, że autko ma pod maską więcej niż seryjne 100 kucyków. bardzo szybko się przełącza nawet zimą, silnik pracuje delikatnie głośniej ale równo, nie szarpie, itd. jedynie co to spalanie jest wyższe od benzynki ale dalej mieści się w zakresie do 20% nawet uwzględniając, że lubię sobie depnąć. Osobiście polecam. silnik 1.4mpi nadaje się bardzo dobrze do gazu. nawet można się pokusić o instalację bez podpinania dotrysku benzyny tak jak mi zrobił gazownik. Powiedział że jak naklepie koło 180000km to wtedy zapobiegawczo mi go podepnie (kabelek przygotowany i zabezpieczony przed wilgocią), ale jak na -razie nie widzi żadnej potrzeby, gdyż wtryski, gniazda zaworowe, tłoki, cylindry itd nie wykazują żadnych uszkodzeń i usterek, więc jak się da to trza korzystać że może śmigać na samym gazie. Jedyna wada instalacji gazowej w Seacie III gen to plastikowy kanał przy wlewie koło korka paliwa, przez co istnieje ryzyko, że przy nieostrożnym tankowaniu można urwać zawór i trza bedzie kleić albo i nową komorę wlewów montować.
5,0
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0058*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
5 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 4
Właściciel instalacji:
AC
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?