MINUSY (wyłącznie pracownika): 1) źle wybrany w komputerze czujnik powodował, że auto musiało osiągnąć ok 80*C zanim się gaz (optymalna temp. silnika to 92*C)czyli przejeżdżało zawsze ok 5-6km w temperaturach 5-10*C zimą, w mrozach jeszcze gorzej, więc sporo benzyny zmarnowałem przez kilka tysięcy km. PLUSY: 1) Montaż profesjonalny, żadnych niedoróbek czy partactwa (poza tą bezsensowną sytuacją w MINUSACH); 2) Obecnie po włączeniu silnika po kilkudziesięciu lub -set metrów już się przełącza, zależy czy zimno czy ciepło na dworze 3) Jak nagrzany silnik to odpala automatycznie na gazie - oszczędność benzyny. 4) Silnik pracuje równiutko na gazie i benzynie, dobrze trzyma wolne obroty 5) Nie czuć dużego spadku mocy, jedynie przy ostrym ruszaniu trzeba dodać mocniej pedał wcisnąć niż na benzynie, ale efekt podobny. 6) SPALANIE! SUPER! Przy ostrej jeździe, szybkich startach, wyprzedzaniu, poza miastem 140-150kmh dochodzi do 8.5/100km LPG. Przy EcoDrivingu, delikatne rozpędzanie, jazda na wolnych obrotach, około 90-110km/h przy 2000-2500obr/min to 6,8-7,2/100km (zależy jaki udział jazdy miejskiej. Trasa na jednym tankowaniu, jednolity przejazd 110km. daje około 6.5/100, przy szybszej jeździe 7/100. Jak dla mnie super i auto (mimo lat!!!) i instalacja. Mam alu, opony Uniroyal RainSport II 195/50R15, super się kleją drogi, nawet w deszcz. Ogólnie przyjemność z jazdy przy koszcie 19-20zł/100km! Wiadomo, że Tigra 1.4 nie jest demonem mocy i aby pocisnąć musi przekroczyć 3000obr., ale taka jej charakterystyka, dla mnie się liczy że jest ekonomiczna i dobrze trzyma się drogi, jak potrzebuję mocy to redukuję i jest OK.. Polecam to auto i tą instalację LPG!
4,5
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0058*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
10 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 4
Właściciel instalacji:
AC
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?