Ten silnik super chodzi na gazie i niewiele pali (9L LPG w trasie, 10-11 w mieście). Wystarczy dobrej jakości zestaw. Ja polecam STAG. Silniki serii K mają problem z przegrzewaniem i uszczelką pod głowicą, ale można na to łatwo zaradzić. Wstawić termostat o otwarciu o 6st niżej, z małego obiegu wywalić zaworek zwrotny (w krućcu kolektora - potrafi się zapchać). Olej dobrej jakości syntetyczny. Polecam 5W50. Odporny na wysokie temp i dobry rozruch w zimie. Auto nie grzeje się na nim, co może się zdarzyć na mineralnym. VVC bardzo dobrze chodzi. Nie słuchać forumowiczów co będą jak mantrę odprawiać że 10W40 bo tak napisał producent. Na tym mineralnym oleju będą zagary po ostrej jeździe, a w końcu to auto sportowe. Jeśli się nie wprowadzi tych zmian to możliwy jest pad uszczelki pod głowicą. Uwaga głowicy nie planować (tylko sprawdzić) i założyć wzmocnioną uszczelkę metalową uszczelkę FAI oraz nowe szpilki i będzie spokój.
5,0
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0004*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
100 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 300 - plus
Właściciel instalacji:
AGS
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?