Nie wiem czy to jakiś przypadek, że jest tyle pozytywnych ocen LPG w Jaguarze, ale rzeczywistość jest całkiem inna. Wystarczy poczytać potyczki i przeboje użytkowników X-Type z instalacjami gazowymi na forum. Szczególnie ciężko jest trafić na zadowolonego właściciela nie mającego problemów wsród aut z rynku amerykańskiego.
Nie dotyczy to tylko instalacji budżetowych lecz praktycznie wszystkich. Ja za swoją instalację zapłaciłem 5000pln i dodatkowo pojechałem na instalację 250km, bo niby miało mi to dać gwarancję, że nie powinienem mieć z nią problemów. Niestety było inaczej. Po ok. 300-400km zaświeciła się kontrolka silnika i po użytkowaniu przez następne kilka tygodni auto coraz bardziej szwankowało, aż doszło do tego, że nie dało się normalnie jeździć, bo szarpało, gasło itp. Zaradzono w ten sposób, że w momencie przechodzenia na gaz automatycznie były kasowane błędy komputera. Tak to działało kilka lat, ale po pierwsze zaczęły mi już się wyświetlać komunikaty o pracy auta w trybie awaryjnym i również nie miałem żadnej wiedzy czy wszystko w aucie działa prawidłowo (ponieważ błędy były kasowane na bieżąco). Jeździłem tak ze 4 lata, bo nikt nie wprowadził na rynek żadnego sensownego emulatora ciśnienia i nie było możliwości cokolwiek próbować. Po tym czasie dowiedziałem się, że pojawił się nowy programowalny emulator Agis Acon i został on u mnie zainstalowany, ale niestety podczas jego użytkowania coraz częściej auto działało w trybie awaryjnym jak również miało nierówną pracę i gasło na niskich obrotach (na benzynie również i to nawet bardziej). Po tym wszystkim zdecydowałem sie na instalację przelewu mechanicznego benzyny i...
również nie działa to tak jak trzeba. Po pierwsze bardzo szybko padła pompa paliwa, po drugie nadal jest troche problemów. Wyświetla się błąd p0455 (nieszczelności w układzie paliwowym) jak również auto przy uruchamianiu na zimno musi kręcić rozrusznikiem ok. 3sek dopóki odpali (tak jakby cofało się paliwo w układzie).
Instalator nie bardzo wie co z tym zrobić, a ja już tracę nerwy i też nie wiem co z tym począć.
PS. Instalację emulatora Agis i przelewu robi gazownik z Łomży, a nie ten który mam oznaczony w opisie.
3,5
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0005*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
80 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
BRC Sequent P&D
Właściciel instalacji:
CZAKRAM
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?
Powyżej 20%
Czy często musisz serwisować instalację gazową?
2-3 razy rocznie
Czy nastąpił spadek mocy na gazie?
Nie odczuwam różnicy (do 10%)
Ocena warsztatu - SOLAR CAR mgr inż. Mieczysław Dziuba