Szukaj

Opinia o instalacji LPG Honda Civic VIII Hatchback 5d

Rysiek , 7 lat temu
Silnik: 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji: 2007
Przebieg: 130 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to wina przepustnicy - brudna. Ostatecznie przepustnicę wyczyściłem sam z demontażem (zatem wiem, że na pewno wyczyszczona) i zrobiłem naukę obrotów biegu jałowego. Problem się zmniejszył, ale nie zniknął - zatem pytanie czy to nie jednak problem montażu, czy czegoś innego? Auto wymaga regulacji luzów zaworowych - 3 razy robiłem w serwisie, a teraz zrobiłem sobie regulację sam. Po 20 tys. km. luzy były na granicy dolnej tolerancji lub minimalnie niżej (dla zaworów wydechowych ok. 0,23/0,22 mm), co ciekawe zawory ssące były tak samo trochę za ciasne - to mi daje trochę do myślenia - czy w serwisie faktycznie cokolwiek regulowano, bo o ile zawory wydechowe przy lpg powinny się zacieśniać, to ssące raczej nie - przynajmniej przy tak małym przebiegu (20 tys. km.). Nie mniej jednak wydaje się, iż zawory nie rozregulowują się jakoś makabrycznie, a jeśli serwisy naprawdę nic nie robiły tylko zmieniały uszczelkę - to może nawet nic się z zaworami nie dzieje-będę wiedział za kolejne 20 tys. :). Pytanie na ile to zasługa lubryfikacji - trudno powiedzieć, ale wygląda to na razie dobrze. Co do stylu jazdy - dosyć dynamiczny. Autostrada - 140-200 km/h, zatem silnik pracuje na gazie przy wysokich obrotach, co na początku budziło moje obawy, ale teraz już ich nie mam. Obecne doświadczenie wskazuje, iż silnik hondy dobrze znosi gaz - przynajmniej na razie. Olej zmieniam co 10 tysięcy km, filtr powietrza co 20 tys. świece co 30 tys. (na benzynie są na 120 tys.) - zatem jak widać nie idę w oszczędności totalne, a część z oszczędności przeznaczam wręcz na podniesienie jakości serwisu przyspieszając istotnie niektóre wymiany, które w sumie są groszowe - polecam takie podejście. PS - instalacja to BRC sequent 32 a nie 24 jak w opisie - nie było takiej na liście wyboru. Zużycie paliwa to ok 9,3-9,5 litra gazu przy dosyć dynamicznej jeździe mieszanej (nie autostrada). Na autostradzie - przy 130 km/h ok. 9,1 l.; przy 150 km/h ok. 10,5l; przy jeździe 180-200 km/h - ok. 14-15,5l/100.
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Ocena instalacji LPG
4,3
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0005*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
70 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
BRC SEQUENT 24
Właściciel instalacji:
CZAKRAM
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?
Do 20%
Czy często musisz serwisować instalację gazową?
2-3 razy rocznie
Czy nastąpił spadek mocy na gazie?
Nie odczuwam różnicy (do 10%)

Ocena warsztatu - Czakram

Jakość montażu
4,0
Kultura obsługi
4,0
Poziom cenowy
4,0
Polecany warsztat
4,0
Dane kontaktowe
Telefon: (32) 222 15 87
Adres: Rzemieślnicza 20 , Mysłowice
Województwo: śląskie
Średnia ocena warsztatu
4,0
Zobacz oceny instalacji montowanych w Czakram
Oceń tę opinię
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d