Opinia o instalacji LPG Ford Focus II Hatchback 5d
p_swallow
,
5 lat temu
Silnik: 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 82 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz wymiany filtrów. Moim zdaniem całkiem nieźle ustawiono mi instalację - przełącza się szybko, już wtedy, gdy temperatura cieczy chłodzącej osiąga 90 stopni, zużywam dzięki temu małą ilość benzyny (w lecie ok. 0,2 l/100 km, w zimie ok. 0,5 l/100 km przy jednorazowych dystansach 50-100 km). Jedyny mankament faktu, że auto zasilane jest LPG, to niekiedy zdarzający się - głównie w lecie - opóźniony zapłon, związany z tym, że przed wyłączeniem silnika nigdy nie przechodzę na benzynę, zatem czasami, gdy wyłączę silnik "z biegu", na szybko, w dolocie zostaje LPG i silnik później "krztusi się" chwilkę dłużej niż by to było wskazane. Oczywiście muszę też częściej tankować - przy pozamiejskiej jeździe średnie spalanie w granicach 8,0 l/100 km, na jednym zbiorniku pokonuję od 450-515 km. Kwoty jednak, jakie zostawiam na stacji paliw rekompensują mi wszystkie niewygody.
4,3
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0005*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
50 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
BRC SEQUENT 24
Właściciel instalacji:
CZAKRAM
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?