Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu
Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl.
Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo).
W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle 78l 670/250 I ze bedzie doplata 150-200zl za nia. W umie to im wieksza tym lepsza, ale jak sie pozniej okazalo- na pelnym zbiorniku auto mocno siedzi wiec ogolnie to zaluje ze dalem sie namowic. W sumie to moglem powiedziec- NIE.
Odbieram auto- I pierwsze co widze to zrobili mi dziure na korek gazu w innym miejscu niz im powiedzialem! NIezle sie wnerwilem- zrobili go nizej- na czarnym elemencie blotnika- Problem w tym, ze wlew jest skierowany w dol, wiec jak bede tankowal gaz z adapterami (mieszkam w UK) to pistolet sie nie zmiesci I nic nie zatankuje. Mowili, ze w tym miejscu jest wzmocnienie zderzaka I dziury tam gdzie chcialem nie mogli zrobic- Rozumiem to, ale to sie dzwoni do klienta I sie zawiadamia I pyta czy nowe miejsce bedzie OK.
Po reklamacji zrobili drugi wlew tam gdzie chcialem. I teraz wyobrazcie sobie- auto ma teraz DWIE dziury na zderzaku. Wstawili zaslepke czarna ale nie mozna mowic o zadnej estetyce. Moim zdaniem powinni mi kupowac nowy zderzak.
Ps. Jeszcze raz odnosnie wlewu-- na przegladzie trchnicznym Pan powiedzial ze elastyczny przewod od wlewu do butli - ocieral o metalowa czesc podwozia I pod wplywem wibracji kabel niedlugo sie wytrze. AdGaz od razu naprawil problem. Sek w tym ze nikomu sie nie chcialo tego dobrze zrobic za pierwszym razem.
Ide rejestrowac auto do urzedu- Okazalo sie ze na karcie gwarancyjnej zamiast KME TUR + Barracudy dostalem KME S6 + Hana 2000 zalozone na szynie, a nie na trojnikach! No szlag mnie trafil! Ustalone bylo mailowo co innego, a wrzucaja co innego I klient nic o tym nie wie? TO OSZUSTWO – inaczej tego okreslic nie mozna. Oczywiscie po rozmowie z panem Adamem- ze hany a barracudy to to samo itp- NIE, to nie to samo. Pancerne Barracudy slyna z odpornosci na zabrudzenia I na zimna temperature. Wymienil, ale oczywiscie tez na szynie a nie na trojnikach. A dlaczego chcialem trojniki? Bo listwa na trojnikach jest dluzsza co pozwoliloby na precyzyjne umiejscowienie wtryskiwaczy na kolektorze ssacym (rownej dlugosci przewody).
I tutaj dalsza ocena tego warsztatu: plastikowy kolektor ssacy NIE byl zdejmowany, KAZDA dysza jest inaczej wlozona, jedna plycej wkrecona, druga glebiej, jedna w lewo, druga troche w prawo. To tylko kwestia DOBREJ CHECI I profesjonalnosci montazysty aby sie przylozyc I zrobic nawierty precyzyjne, dokladnie I symetryczne. Temu widac sie nie chcialo. W moim citroenie kolektor ssacy jest od strony zderzaka, a nie od sciany grodziowej auta- dostep do niej jest na prawde WYSMIENITY.
Przez to, ze wcisnal mi barracudy na szynie a nie na trojnikach- kazdy z przewodow od wtryskiwacza ma inna dlugosc (patrzcie zdjecia). Czy to wplywa na dzialanie instalacji podobnie jak nieprecyzyjnie zainstalowane dysze w kolektorze? Nie wiem- ale po tym mozna poznac dobry warsztat.
Zaczalem porzadkowac kable kolo wtryskow- wiazka kabli nie byla ladna- postanowilem skrocic kable aby bylo ladniej pod maska- Okazalo sie, ze polaczenia kabli sa na bardzo niskim poziomie (zdjecie).
I teraz najwazniejsze- Auto palilo mi na benzynie 7l na autostradzie (90km/h) I jakies 11-12l w miescie. NIestety ta instalacja pali mi 12l w trasie (90km/h) I 16l w miescie. Grubo za duzo! Powinno byc 8l w trasie (90km/h) I ok 13 w miescie.
Pan Adam za kazdym razem staral sie wyregulowac instalacje ale za kazdym razem tyle samo auto pali. Stwierdzil ze ciezkie auto tyle spala. Kolegom z tym samym autkiem spala 10l w trasie (120km/h) I 13 w miescie. Ja mam o 3 litry za duze spalanie.
Mieszkam w UK gdzie nie ma gazownikow. NIestety jezdze z niesprawnym autkiem. Wyciekow gazu nie ma, niby mapa LPG jest OK, ale wciaz pali duzo. Czy to wina parownika? wtryskiwaczy czy montazu? Nie mam pojecia. Auto na PB jezdzi jak powinno
3,5
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0017*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
5 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 4PLUS
Właściciel instalacji:
KME
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?