Opinia o instalacji LPG Citroen C4 I Hatchback Facelifting
mmatla12
,
5 lat temu
Silnik: 1.6 VTI 122KM 90kW
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 83 tys. km
Decyzja o założeniu instalacji gazowej zapadła z dwóch podstawowych - zasadniczo standardowych dla wszystkich powodów:
1. Samochód pali dużo - w trasie 8,5 litra jadąc 130-140 km/h (tempomat)
2. Przebieg roczny około 40.000 kilometrów
Założyłem instalację gazową LPG Tech w cenie około 4000 zł - jedna z lepszych na rynku, jeżdżę stosunkowo dużo więc jakość była dla mnie priorytetem. Instalację serwisowałem po każdych 10.000 kilometrów, więc 4 razy w roku. Oszczędności początkowo były ogromne, trasa 400 km kosztowała mnie 80 zł zamiast 165 zł (zbiornik gazu 43 litry). Niestety zaczęły się problemy z silnikiem, szarpanie, duszenie i wiele awarii check engine itp (przepraszam za brak szczegółów, zainteresowanym mogę podesłać rachunki od mechanika). I tak po 120.000 kilometrów na gazie zdecydowałem się wrócić do benzyny, obecnie rozważam remont silnika i powrót do gazu lub zmianę samochodu z uwagi na obecne koszty podróży. Mimo wszystko przyznaję, że samochodem przejechałem pół europy turystycznie na LPG i trasy po kilka tysięcy kilometrów nie były nam straszne :) Jeśli macie jakieś pytania śmiało piszcie, chętnie podzielę się doświadczeniami.
2,5
Ocena średnia
Instalacja posiada homologację:
PL*0038*00/G
Instalacja LPG użytkowana na dystansie:
120 tys. km
Generacja instalacji:
IV sekwencyjny wtrysk gazu
Nazwa instalacji:
AC STAG 4
Właściciel instalacji:
LPGTECH (od 06.2013)
Jak spalanie na LPG różni się od spalania na benzynie?