Szukaj

Informacje o Opel Senator B 3.0 i 24V 204KM 150kW 1989-1993

Lata produkcji: 1989 – 1993
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1989 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 95 x 69,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Kuba
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Samochód, w którym zakochałem się od razu podczas oglądania przed zakupem i nie chciałem mieć już żadnego innego. Deklasuje pod prawie każdym względem swoich ówczesnych konkurentów w tej klasie, a całokształtem dorównuje, a czasem nawet przebija sporo nowsze auta. W 1991 roku wyświetlacz cyfrowy, komputer pokładowy, trójstopniowa regulacja zawieszenia czy dwustrefowa klimatyzacja musiały robić furorę, skoro nadal nie zawsze są standardem w nowych autach. Auto jest szalenie wygodne i przestronne, daje niesamowity wręcz komfort podróży zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Jak na trzydziestolatka jest dynamiczny, choć dynamika odbija się na spalaniu. Idealna maszynka do zawstydzania Sebixów w E46 spod świateł, ale i do iście prezesowskiej defilady przez miasto. Zawieszenie regulowane w 3 położeniach (Sport, Medium, Comfort) pozwala idealnie dobrać ustawienia do naszych preferencji, albo chwilowej potrzeby. Koszta utrzymania wbrew pozorom (poza paliwem) nie są niebotycznie wysokie, ale na nie raczej radziłbym nie zwracać uwagi, jeśli chcemy kupić Senatora.
4,3
~dziombak@op.pl
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
SZKODA ŻE ODCHODZI TEN SAMOCHÓD W ZAPOMNIENIE!!!!JEŚLI MIAŁ BYM WYBIERAĆ MIĘDZY NOWĄ OMEGĄ A NOWYM SENATOREM!!!NIE ZASTANAWIAŁ BYM SIĘ ANI PRZEZ CHWILĘ --POPROSTU KOCHAM TEN SAMOCHÓD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3,9
~Rychu z Lublina
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Wszystko jest cacy że tak w skrócie powiem i nawine jeszcze o tym że wspaniałe jest uczucie kiedy inni ludzie spoglądają z zachwytem i strachem w oczach mając myśl "Jezu jakie to piękne i co to jest"
Średnie spalanie dla Opel Senator B 3.0 i 24V 204KM 150kW 1989-1993
12,9
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Stosując wszelkie możliwe w automacie zasady ecodrivingu na trasie przy prędkościach oscylujących w granicach 78-98 km/h można zejść ze spalaniem do nawet 6.4 litra. Idąc w drugą stronę, pałując auto po mieście może wypalić nawet i 23/100 [liczone z dzienników kosztów]. Jeżdżąc po mieście spokojnie i bez szarpania gazem najniższy uzyskany przeze mnie wynik to 13.2/100. W trasie przy circa 140 km/h auto nie przekracza 9 litrów, do 180/h pali w granicach 13/100, przy stałych prędkościach tego rzędu możemy nawet zejść ze spalaniem do 11/100. Ewidentnie brakuje mu piątego biegu w skrzyni, chociażby w formie nadbiegu, daje się to odczuć (tylko w spalaniu, nie w komforcie jazdy - w aucie nadal jest cicho) przy prędkościach powyżej 150 km/h, gdzie bieg IV balansuje w okolicach 3/3.5 tys. obrotów. W telegraficznym skrócie, auto do łykania kilometrów na trasie w pełnym splendorze, luksusie, przepychu i bogactwie, ale pod żadnym pozorem nie do jazdy miejskiej, chyba że jesteśmy parówkowym potentatem, wtedy śmiało.
11,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Auto w trasie Nowy Targ - Katowice zeszło grubo poniżej 7 litrów (6.4/100), na 4 biegu (automat) i przy 120 na godzinę, więc nie było mowy o dziadkowej jeździe. Jeśli jeździć nim umiejętnie i oszczędnie, to również bez specjalnego przymulania możemy spodziewać się wyników spalania w granicach 8/9 litrów w mniejszym ruchu lub 11 w przypadku większego. Zmorą tego auta są miejskie korki, wtedy komputer wypluje informację o 18, a niekiedy nawet więcej l/100. Jak na prawie 30 letni samochód z takim silnikiem i o takiej dynamice, myślę, że jest to wynik conajmniej zadowalający.
10,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Jestem zachwycony, jeżdżę takim (automat) od 1998. Spalanie zwykle na poziomie 13/100. W pewnym momencie wysiadł aparat zapłonowy. Wymiana przyniosła spadek zużycia o 2 - 4 l/100. Przy spokojnej jeździe na trasie (W-wa - Gdańsk) schodzi do poziomu 8,0 - 9,0 l/100. Przebieg - 330.000 km.
Opel Senator B