Szukaj

Informacje o Opel GT I 1.9 90KM 66kW 1968-1973

Lata produkcji: 1968 – 1973
Segment: Auta sportowe
Dwuosobowy samochód sportowy (segment G) produkowany w latach 1968-1973 oraz ponownie od 2006 roku. Pierwszy model GT przeszedł do historii jako jedno z najsłynniejszych coupe. Nieoczekiwanie stał się również sporym sukcesem komercyjnym Opla (prawie 104 tys. sprzedanych egzemplarzy), pod wieloma względami wyznaczając standardy dla innych aut sportowych. Następca kultowego GT, wyposażony w nadwozie typu roadster, powstał w oparciu o Pontiaka Solstice oraz Saturna Sky. W Europie nowy GT zastąpił Opla Speedstera.
czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona i jedna z najszlachetniejszych perełek w długich dziejach Opla. Taki był oryginalny GT. Jego reinkarnacja to bez wątpienia świetny krok marketingowy, ale na powtórzenie tej spektakularnej historii nie ma co liczyć. Nie zmienia to faktu, że nowy GT prezentuje się znakomicie. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy GT nie dość, że wygląda jak upiększony Speedster to jeszcze jest tak naprawdę Pontiakiem i Saturnem z logiem Opla. Wiem, że starego GT nie byłoby bez poczciwego Kadetta, ale to co innego. Choć GT II wygląda jak milion dolców, cała otoczka wokół niego potaniała jak płyty Rubika. ~Luzacjusz
Produkowany od 1968 do 1973 roku
Pojemność skokowa 1897 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 149 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 93 x 69,8 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opel GT I