Szukaj

Informacje o Opel Crossland/Crossland X Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mały crossover SUV (segment I), odpowiadającymi wymiarami autom segmentu B, produkowany od 2017 roku. Następca modelu Meriva. Z powodu kurczącego się rynku minivanów, miejsce subkompaktowego pojazdu MPV zajął więc typowy crossover. W ofercie Opla Crossland X pozycjonowany jest obok modelu Mokka. Mają podobne rozmiary, ale Crossland X to auto bardziej miejskie i rodzinne. Samochód powstał we współpracy Opla z koncernem PSA (do którego należy od 2017 roku), a jego bliźniaczym modelem jest Citroen C3 Aircross (dzieli z nim m.in. płytę podłogową PSA PF1 Platform). W Wielkiej Brytanii znany jako Vauxhall Crossland X.

Rüsselsheim połączyło swoje siły z Peugeotem i stworzyło Crossland X. Samochód to jeden z pierwszych elementów programu „7 w 17”, czyli prezentacji aż 7 nowych modeli w 2017 roku. Założenia współpracy między Oplem a Peugeotem mówią wyraźnie, że wspólna ma być jedynie część techniczna, stylistyka pozostaje charakterystyczna dla każdego z koncernów, a zatem podobieństw między markami być nie może. Crossland otrzymał więc wszystkie elementy stylistyczne znane z nowych modeli Opla.

czytaj więcej
Powagosław

Sprytny ruch Opla, który odchodzącego do lamusa minivana uzbroił w wygląd crossovera, zachowując sporą część atutów małego samochodu rodzinnego. A przede wszystkim być może, trudno wyobrazić sobie, by minivan na miejscu Crosslanda X wyglądał lepiej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kwintesencja dzisiejszej relacji człowiek-samochód. Człowiek chciałby, żeby jego rodzinne auto wyglądało choć trochę jak Land Rover, choć tak naprawdę potrzebuje przestrzeni, użyteczności i rozsądnych kosztów eksploatacji. Ale ponieważ dostaje zwykle to, co chce, a nie to, czego potrzebuje, może kupić Crosslanda X.

~Luzacjusz

Opel Crossland/Crossland X Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4212 mm
Długość z hakiem holowniczym 4318 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1976 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1825 mm
Wysokość 1590 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1605 mm
Rozstaw osi 2604 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1491 mm
Prześwit 180 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1255 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 410 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,9
~Jachimowicz
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 82KM 60kW
Osobiście odradzam zakupu tego samochodu. Auto bardzo głośne w środku. Przy prędkości powyżej 100km/h wręcz huczy i na dodatek zaczyna żyć własnym życiem (słaba przyczepność, podatny na podmuchy boczne). Na nierównościach skacze jak piłka, oczywiście razem z kierowcą i pasażerami. Silnik 1.2 80km to porażka. Zdecydowanie za słaby na ten samochód. Jedyna jego zaleta to niskie spalanie. Stanowczo odradzam, bo ten motor totalnie sobie nie radzi. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu - ok. Niestety z tyłu już jest bardzo słabo. Na dodatek bardzo nie wygodne i toporne siedziska - nie wyprofilowane. Dłuższa podróż bardzo męcząca.. Ogólnie jakość plastików w miarę dobra. Kokpit wyłożony z miękkiego tworzywa. Elektryka jak to na nowy samochód sprawa i nic się nie dzieje. Zaskakująco dobre nagłośnienie. Dobra widoczność z przodu, natomiast z tyłu bardzo słabo - bez czujników lub kamery raczej bym nie polecał.. Skrzynia biegów w moim przypadku manuał 5-biegowy- bardzo słaba - biegi często nie wchodzą. Nawet dobre i czułe hamulce. Bagażnik jak na to Nadwozie - ok. Klimatyzacja zaskakująco słaba. W gorące dni ciągle musiała chodzić na najwyższych obrotach żeby trochę schłodzić, natomiast w zimniejsze dni samochód bardzo długo się nagrzewa. Samochód według mnie nadający się do miasta i niedalekie podróże. Wydaje mi się, że w tej cenie można oczekiwać czegoś lepszego, bo ja niestety nie jestem zadowolony z tego auta.
4,1
~Daniel
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW
Samochód kupiony jako nowy w salonie (wersja 120 lat Opla), obecnie przejechane 12,5k km, automatyczna skrzynia biegów, którą polecam bo manualna w tym aucie to tragedia (na jazdach testowych chyba 2 razy szukałem biegu). Do ok. 10k km wszystko ok. potem pierdołowate usterki. Najpierw brzęczy przednia prawa szyba (ASO poprawiło), potem brzęczy przednia lewa szyba (ASO poprawiało), na końcu fotel kierowcy na zakrętach i przy przyśpieszaniu trzeszczy jak stare krzesło lub 100 letnia szafa (ASO coś podkręcało i przesmarowało i przez 1 dzień było trochę lepiej, zobaczymy jak będzie po przejechaniu paru tysięcy). Układ jezdny ok. jak zawieje na autostradzie to trochę czuć, poza tym jeździ prosto. Przyśpieszenie jak na 110 KM ok. Bagażnik jak na B klasę duży, na wakacje 2+2 idzie się spakować. Spalanie (jazda do miasta i po mieście ok. 6-6,3/100 km). Multimedia ok, tak samo automatyczne wycieraczki i automatyczne światła. Z bajerów najbardziej polecam podgrzewaną kierownicę. Komfort jazdy hmm... w 15 letniaj Hondzie Jazz fotele są wygodniejsze, natomiast w kabinie jest względnie cicho. Z dziwnych rzeczy to nie idzie sprawdzić poziomu oleju, w sensie 2 razy mi się udało, normą jest wyciąganie bagnetu całego uwalonego olejem, na szczęście po włożeniu kluczyka do stacyjki jest informacja o prawidłowej ilości oleju. Podsumowując gdyby nie pierdoły byłoby ok, ale że są to nie jest ok. zwłaszcza, że przebieg mały i obawiam się co będzie jak zamiast 12k km będzie miał 52 k km.
2,6
~Waldemar S
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 LPG 81KM 60kW
Opel Crossland 1,2 z fabrycznym LPG, rocznik 2018 ,80 KM, wolnossący bez turbiny, na pierwszy rzut oka ładnie się reprezentuje, choć to jest dobry kamuflaż. Myślałem, że kupując takie autko , będę zadowolony i że myśl techniczna niemiecko - francuska będzie wyprzedzała epokę z 20 lat temu. Salony Opla biją się o klienta z sztucznym uśmiechem jakie to cacko mają i niestety dajemy się na to łapać. Po pierwsze- to żadne auto rodzinne i trudno mi uwierzyć, że Crossland X zastąpi taką Opla Merivę, Renault Scenic itp. Silnik głośno pracuje i chodzi jak kosiarka do trawy. Ruszając z miejsca potrafi nagle zgasnąć jakby był za słaby i jest to wkurzające i niebezpieczne. Prawdopodobnie silnik jakby chwilowo traci moc przy ruszaniu. Widoczność kiepska po bokach na skrzyżowaniach, bo takie są belki boczne. Bagażnik z butlą LPG jest malutki jak w Maluchu 126p lub wTico , podniesiony z powodu butli w miejscu koła zapasowego. Ponadto nie wsadzisz typowej walizki bagażowej na stojąco ,bo półka górna obniża się na swojej osi tak jak pokrywa z typowego kubła na śmieci. To co dasz na górną półkę to ci zleci do bagażnika z drugiej strony. Objechałem pod tym względem inne salony innych marek i takiej dziadowskiej myśli technicznej nie spotkałem jak w Crosslandzie X. Nawet Dacia ma lepsze tego typu rozwiązania! Ponadto siedzenia tylne nie składają się na równo z bagażnikiem, tylne siedzenie środkowe nie ma nawet zagłówka, kierownica niby wielofunkcyjna, ale z wystającymi przełącznikami co zdarza się niechcąca coś włączać, gdy się o to zahaczy. To jest na minus tej kierownicy. Mała ilość schowków, (Scenic II 2003r ma 22 schowki) ani pod siedzenieniami , ani pod nogami. Pasy bezpieczeństwa u kierowcy mają za nisko uchwyty mocujące i trzeba sobie pomagać dwoma rękami, gdzie w innych modelach innych marek tego nie doświadczysz. Przy otwartych oknach bocznych drzwi, kierowca ma problemy z bramkami parkingowymi i opłatami, chyba, ze ma 220 cm wzrostu i wysokie pachy. Wlew paliwa jest po tej samej stronie co kierowca ( O głupoto!) co blokuje otwieranie drzwi kierowcy przy dystrybutorach chronionymi poręczami metalowymi. Nakładki progowe są tak cienkie, że nie chronią progu przed zniszczeniem i zdarciem lakieru. Obejrzałem spód Opla Crosslanda 2018 i tyle rdzy nie widziałem nawet w moim 17 letnim Renault Scenic II. Tragedia! Co do haka to zamontowałem oryginalny oplowski w innej firmie i zaoszczędziłem 1000 zł, lecz odblokowanie świateł z gniazda tylko w serwisie Opla za 170 zł. Makabra! Dużo plastyku i nawet klapa tylna trzaska głośno jakby wszystko było luźne. Opla już raczej nie kupię i nie dziwię się innym. Podejrzewam, że moja opinia będzie i tak wycofana.
Średnie spalanie dla Opel Crossland/Crossland X Crossover
6,2 – 9,6
l/100 km
5,6
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 130KM 96kW
Crosslandem 1.2 130KM zrobiłem juz 7tys km od nowości. Przesiadałem się z diesla 1.9 jtdm. Moje największe obawy dotyczyły spalania i dynamiki ale jak się okazało bezpodstawnie. Niezaleznie czy miasto czy trasa samochodem potrafię osiagnąć bardzo podobne spalanie (liczone średnie od pocżątku 6,2l/100km). Silnik nieporownywalniej kulturalniejszy i cichszy od moich poprzednich diesli. A do tego nie jest o wiele mniej dynamiczny - najwalczniejsza z małych jednostek którą jeździłem. Największe odchyłki w spalaniu widac przy szybkiej jeździe na autostradzie - a silnik ten dość sprawnie potrafi rozpędzic ten samochód do 200km/h. Podsumowując przy założeniu jeżdzenia miasto i przepisowo autostradą to nie wróciłbym do diesla. Wersja Enjoy z dopłatą do grzanej kiery, foteli i dwustrefową klimą.
7,2
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW
Wyniki podaję po niecałych 4 miesiącach użytkowania [04.08.20 - I ZAKTUALIZOWAŁEM PO KOLEJNYCH 4 MIESIĄCACH]. Przy bardzo oszczędnej jeździe udało mi się zejść do 5,5 l/100km wg komputera, ale udało się to tylko raz i to jadąc między miejscowościami przy 70-90 km/h, ładnej pogodzie i letnich oponach. 6,0 l/100km jest tu bardziej realne, choć w dalszym ciągu wymaga wiele uwagi od kierowcy. Ogólnie spalanie podobne jak moim poprzednim aucie VW Polo z 2008 r. 1.2 benz 70KM a dynamika bez porównania. Realne spalanie po mieście, jeśli za często nie trafiamy na megakorki to jest ok 7,0 l/100km... Oczywiście jeżeli auto traktujemy jako "wozidło" a nie sprzęt do bicia rekordów ;) Jadąc na trasie 130-140 km/h czy dynamicznie po mieście spalimy ok 8-8,5 l/100km
5,6
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 82KM 60kW
Podane wyniki są przybliżone i dotyczą początkowego przebiegu samochodu, który jest "na dotarciu". Obroty tylko incydentalnie przekraczały wartość 3500/min. Z pewnością jest to ekonomiczny silnik, w zupełności wystarczający do jazdy miejskiej i podmiejskiej. Na długich trasach też nie będzie palił bardzo mało pod warunkiem nie przekraczania 110 km/h. Należy pamiętać, że przy takiej prędkości podczas wyprzedzania trzeba zredukować bieg, co przekłada się na wyższe spalanie. Jednak auto jedzie wówczas całkiem dynamicznie. Miałem obawy co do tego silnika, ale okazuje się, że nie są one uzasadnione. Można go polecić wszystkim, którzy szukają oszczędności podczas zakupu samochodu i podczas eksploatacji. Amatorzy sprawnego wyprzedzania na "krajówkach" powinni natomiast rozejrzeć się za mocniejszą jednostką napędową.
KONTROLKA AWARIA SILNIKA , NIE ODPALA PO CHWILI ODPALA
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 82KM 60kW 2017-2020
  • silnik
  • 18 tys. km
WITAM Taki problem mam aucie -który występuje dość często ale nie zawsze . Otóż np. po podjechaniu na stację benzynową zgasiłem autko i po chwili nie mogłem go juz odpalić , autko wyświetliło kontrolkę AWARIA SILNIKA , po przepchnięciu kilku metrów i odczekaniu 5 minut autko odpala i pracuje normalnie - kontrolka gaśnie -i tak jeździ kilka dni najnormalniej . Po kilku dniach problem się powtarza . Na lawecie pojechał do ASO , gdzie stwierdzili usterkę wewnętrzną modułu silnika . Po wsadzeniu drugiego - sklonowanego , przeskanowaniu wszystkiego , sprawdzeniu wiązek itp - oczywiście przez ASO problem nie ustał . Rozkładają ręce , jeszcze oczekuje na wymianę czujnika ciśnienia oleju bo gdzieś im taki komunikat komp wysłał .. ale nie bardzo w to wierzę .Szukają trwa to już dość długo i konca nie widać . Ktoś ma morze wiedze na taki temat , jak sie z nim uporać ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wypadanie zapłonu 3 cylinder
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 Turbo 130KM 96kW 2017-2020
  • silnik
  • 93 tys. km
Witam Grono Może ktoś podpowie Wypadanie zapłonu 3 cylinder,wymieniona uszczelka pod głowicą,pasek,głowicą sprawdzona wszystko szczelne. Kompresja na każdym cylindrze prawie po 12 b. Czy ktoś podpowie co może boleć tego Opelka
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zmiana priorytetu otwierania drzwi od wewnątrz
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW 2017-2020
  • inne
  • 10 tys. km
Chyba pod wpływem wysokich temperatur zmienił się priorytet otwierania drzwi. Po otwarciu od strony kierowcy nie otwierają się wszystkie drzwi i bagażnik tak jak było od nowości, za to po otwarciu drzwi od pasażera tak. Czy można to samemu zrobić czy tylko serwis
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Crossland/Crossland X Crossover