Szukaj

Informacje o Opel Astra J GTC

Lata produkcji: 2011 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4466 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1482 mm
Rozstaw osi 2695 mm
Zwis przedni 968 mm
Zwis tylny 803 mm
Prześwit 125 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l

Oceny Opel Astra J GTC

Liczba ocen: 13
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Widoczność
Średnie spalanie dla Opel Astra J GTC
7,3 – 8,9
l/100 km
5,2 – 7,4
l/100 km
6,3 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Opel Astra J
GTC 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Po mieście to jest raczej 11 litrów niż 10. To auto bardzo nie lubi krótkich dystansów, spalanie leci wtedy na łeb na szyje i wychodzą jakieś niespotykane wyniki, około 15L. Taka dynamiczna jazda po mieście tak samo powoduję że czujemy się jakby pod maską siedziała jakaś duża V8'ka. To auto uwielbia natomiast jazdę około 80km/h, czyli jakaś krajówka, 6 bieg, około 2k RPM ma wtedy + tempomat. 7-8 litrów LPG nie jest dla niego problemem. Przy prędkościach autostradowych 6 jest trochę za krótka moim zdaniem. Przy 140km/h ma 3,5K RPM przez co wciąga paliwo jak wściekła, około 12,5L/100km, obniżenie tej prędkości do 110-120 wykręca spalanie 9L, tutaj mam długodystansowy test, jechałem na Chorwację w 4 osoby+ bagaże na 2 tygodnie. Spalanie w jedną i drugą stronę 9L/100km, gdyby tak chamsko przyrównać to do diesla to nie wiem czy wyrobił by się w 4,5L/100km biorąc pod uwagę cenę LPG i ON. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, jak dla mnie najlepszy jaki może być w tym nadwoziu i ogólnie w Astrach J, jeżeli chodzi stosunek ekonomia/osiągi. Jeżeli mówimy o osiągach no to wiadomo 2.0T w OPC.
9,0
Opel Astra J
GTC 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Średnie spalanie z odczytu komputera pokładowego (potwierdzone przy tankowania Honda) z kilkunastu tysięcy km to 8,8l/100km, przy jeździe ekonomicznej z reguły 90km/h drogami krajowymi. Przy dziennych przebiegach 70km, wydaję ok 800zl miesięcznie. Przez pewien okres jeździłem również w terenie zabudowanym o bardzo małym natężeniu ruchu, na drodze z pierwszeństwem bez świateł, przy prędkości 70km/h udało mi się zejść do 7l/100km ale nie bierzcie tego wyniku pod uwagę. Reasumując przy spokojnej jeździe 85% poza terenem zabudowanym spalanie ok 8,5l. Przy dynamiczniejsze jak jeździe z wyprzedzaniem i prędkościami do 120km/h 10l, a dla tych co lubią poza.ierdalać nawet 12 i może nawet nieco ponad to.
6,2
Opel Astra J
GTC 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Jeżeli ktoś się zastanawia nad kupnem tego samochodu, to naprawdę polecam. Kupiłem niedawno (miesiąc temu), kierując się opiniami, które umieścili użytkownicy Astry w tym serwisie. Ale kupić nie było łatwo:-) Zawsze ktoś kupił mi przed nosem. Przejechałem już 2000km. Dziennie robię 90km (80% trasa+20% miasto) Trasa na tempomacie. Spalanie 6,5L/100km. Astra GTC z bogatym wyposażeniem, był to samochód demonstracyjny w Salonie Opla. Myślę o założeniu LPG, aby trochę obniżyć koszty dojazdów do pracy. Oczywiście przed zakupem sprawdziłem go w stacji ASO Opla (koszt 300zł)

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 43
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J GTC