Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,4 x 80,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Karol
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto dobra dla singla, ewentualnie pary - z tyłu niewiele miejsca, choć tragedii nie ma. Na plus: 1) prosta konstrukcja motoru, a co za tym idzie bezawaryjność, 2) racjonalne spalanie w cyklu mieszanym (ok. 7-8l/100km), 3) jak na takie auto szeroki rozstaw osi co powoduje, że w miarę stabilnie trzyma się drogi na zakrętach przy przeciętnych prędkościach, 4) tanie części zamienne i znana konstrukcja (każdy mechanik potrafi to naprawić). Na minus: a) błędy projektowe np.: zaślepki kielichów amortyzatorów, które powodują skraplanie się wody i przyspieszoną korozję a co za tym idzie ryzyko wybicia amorka przez maskę (to jest oczywiście do ogarnięcia, ale trzeba tam zajrzeć w czas i wymienić) albo przeciekające boczki drzwi (tak serio, podczas intensywnego płukania auta albo opadów źle zaprojektowane uszczelki powodują, że woda wpływa z boczków, dokładnie koło głośnika, do środka auta), no albo wątpliwej jakości zaślepki listw dachowych, ponadto wariujący CIM, który może wiele problemów powodować; b) fatalne wyciszenia auta (przy prędkościach autostradowych nie da się rozmawiać); c) kapkę za słaby silnik (już nawet klimatyzacja latem potrafi go mocno zamulić), trudno nim wyprzedzać na trasie no i powyżej 130-140 spalanie przeogromne. Jest to typowy zwinny kompakcik do miasta, ewentualnie na dojazdu do pracy spod miasta.
4,6
~freQ
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto zakupiłem od pierwszego właściciela. Silnik na gazie ma przejechane nieco ponad 180 000 km i nie sprawia żadnych problemów. Jak dbasz tak masz. GTC ma ładna sylwetkę, dobrze znosi nasze drogi. Tanie części oryginalne. Brak 6 biegu.
4,6
~Bartek
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Bardzo fajny i ekonomiczny samochód. Tanie części i eksploatacja. Brak poważnych usterek. Jedyna wada to brak mocy i znacznie większe spalanie przy wyższych prędkościach (powyżej 120 km/h).
Średnie spalanie dla Opel Astra H GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2011
7,1
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Zdecydowanie najtańszy w utrzymaniu i tankowaniu samochód jaki miałem. Posiadam auto trochę ponad sześć, więc myślę, ze moja opinia może być obiektywna. Samochód, wcale nie jakąś super oszczędną jazdą, spala około 7.5l. z taką dość "ciężką nogą" maxymalny wynik jaki mi się udało wykręcić to 8,8l, przy oszczędnej jeździe można zejść troszkę powyżej 6l i wcale nie mówię tutaj o spalaniu w trasie, czy na autostradach ale w mieście. O dziwo, odnoszę wrażenie, że auto w trasie pali więcej, a to pewnie dlatego, ze prędkości autostradowe dla tak małego silnika to nie lada wyczyn, a zwiększone obroty sprzyjają spalaniu. Bardzo wdzięczny i nieawaryjny samochód. Pod warunkiem że się o niego troche zadba. No i ten wspaniały wygląd. 10 lat minęło, a jeszcze potrafi zachwycać i to nie tylko mnie
6,3
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
podane dane są orientacyjne, samochód mam tydzień i dane są mierzone w lato, nie wiem jak w zimę podobno więcej, ogólnie bardzo polecam mile się jeżdzi tym silnikiem mimo że przesiadłem się z diesla 130km, tutaj jeżdzi się inaczej, tak samo oszczędnie ale aż nie chce się wciskać do dechy gazu bo poprostu nic się nie dzieje wtedy, poprostu się toczyć po mieście a w trasie bez problemu da się jechać 120 -140km/h. Na trasie bardzo oszczędny, w mieście z klimą mniej oszczędny ale diesle mi tyle samo palą w mieście. ogólnie najlepiej jest stać i patrzeć się na to nadwozie gtc
6,9
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto słabe. Jak chcesz pojedzić ponad ograniczenia to spalanie mi się zatrzymuje ponad 8l. Jak zgodnie z przepisami 50 w mieście to ok 6l. Na trasie dziadkową prędkością za tirem ponizej 5 można zejść

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 131
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H GTC