Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4288 mm
Szerokość 1753 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2033 mm
Wysokość 1413 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1435 mm
Rozstaw osi 2614 mm
Rozstaw kół - przód 1488 mm
Rozstaw kół - tył 1488 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1330 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg

Oceny Opel Astra H GTC

Liczba ocen: 93
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

1,9
~Roman
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Mimo wersji sport , toporne , słabe bez polotu . Od początku nieustanne problemy . Najpierw z czujnikiem zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Potem olej silnikowy znalazł się w płynie chłodniczym. Diagnoza była jednoznaczna , uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na domiar złego wcześniej wymieniono chłodnicę oleju, myśląc , że ona jest winna obecności tego oleju . Wyciekający olej z miski , albo z układu rozrządu, pękające gumowe węże itd … Być może trafiłem na bardzo felerny egzemplarz nigdy nikomu nie poleciłbym kupna tego samochodu. Koszmar , tragedia .
4,1
~Karol
Opel Astra H
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto dobra dla singla, ewentualnie pary - z tyłu niewiele miejsca, choć tragedii nie ma. Na plus: 1) prosta konstrukcja motoru, a co za tym idzie bezawaryjność, 2) racjonalne spalanie w cyklu mieszanym (ok. 7-8l/100km), 3) jak na takie auto szeroki rozstaw osi co powoduje, że w miarę stabilnie trzyma się drogi na zakrętach przy przeciętnych prędkościach, 4) tanie części zamienne i znana konstrukcja (każdy mechanik potrafi to naprawić). Na minus: a) błędy projektowe np.: zaślepki kielichów amortyzatorów, które powodują skraplanie się wody i przyspieszoną korozję a co za tym idzie ryzyko wybicia amorka przez maskę (to jest oczywiście do ogarnięcia, ale trzeba tam zajrzeć w czas i wymienić) albo przeciekające boczki drzwi (tak serio, podczas intensywnego płukania auta albo opadów źle zaprojektowane uszczelki powodują, że woda wpływa z boczków, dokładnie koło głośnika, do środka auta), no albo wątpliwej jakości zaślepki listw dachowych, ponadto wariujący CIM, który może wiele problemów powodować; b) fatalne wyciszenia auta (przy prędkościach autostradowych nie da się rozmawiać); c) kapkę za słaby silnik (już nawet klimatyzacja latem potrafi go mocno zamulić), trudno nim wyprzedzać na trasie no i powyżej 130-140 spalanie przeogromne. Jest to typowy zwinny kompakcik do miasta, ewentualnie na dojazdu do pracy spod miasta.
4,0
~Kornel
Opel Astra H
GTC 2.0 Turbo ECOTEC 200KM 147kW
W swojej klasie gdy nic go nie boli to super opcja na auto szybkie dobrze się starzejące dla oka ale nadal stosunkowo tanie. Przy zakupie i w czasie eksploatacji trzeba dbać o blachę, olej i jeszcze raz OLEJ. Ten silnik zawsze coś zje w czasie pracy, ale trzeba uważać żeby nie trzeba było dolewać 1l na 500 km. Przy zakupie, albo w dniu zakupu warto zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach. Dużym plusem jest możliwość dodania LPG i wtedy robi się śmiesznie tanio. Dla bardziej zapalonych można za ok. 6 tyś zł zrobić 240 KM 370 nM bez większych problemów. Sam to zrobiłem i najlepszy czas do 100/h z komputera licząc (też dołożyłem) to 6,3 s! OPC do 100 katalogiem szły 6,4 s.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H GTC