Szukaj

Ocena kierowcy - ZAZ 968

Ronald , 21 lat temu
Silnik 1.2 M 42KM 31kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 111 tys. km
ZAZ 968 1.2 M 42KM 31kW 1974-1997 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Radziecka wersja Porshe, po zmianie oleju na dobry zachodni dla silników V zużycie paliwa mocno spada. Maksymalnie udało się z niego wycisnąć 170 km/h !!! (taka sztuka dla sztuki). Po mieście nie ma sobie równych (szczegóły są pewnie jeszcze w archiwach drogówki ;-) - Na trasie jest ekonomiczny - Na wsi :-) "przejedzie po każdym bezdrożu bo się rodził w Zaporożu ;-) " - Latem miał problemy z temperaturą z powodu chłodzenia powietrzem Gdyby teraz wyprodukowano jeden nowy dla mnie to nie chciałbym żadnego innego auta. Prośba - dajcie tam 5-cio biegową skrzynię :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Gdyby nie huk z powodu chłodzenia powietrzem byłoby super
3,0
Skrzynia biegów
synchronizatory pozwalają nawet na jazdę bez używania sprzęgła przy zmianie biegów, nawet ruszyć można przy odpowiednich umiejętnościach bez wciskania go
5,0
Układ jezdny
niezależne, asymetryczne zawieszenie z przodu - zupełnie jak w Audi A4 - "nie tańczy" na nierównościach - tylnia część zawieszenia bardzo miękka daje dużą wygodę pasażerom, środek ciężkości auta podobnie jak w autach Porshe przesunięty do tyłu
Komfort
4,0
Widoczność
trochę duży bagażnik przedni powoduje, że od wewnątrz odbiera się auto jako większe niż jest w rzeczywistości
4,0
Ergonomia
wszystko zależy od tego jak się o to auto zadba, poza wlewaniem benzyny i od czasu do czasu wymianą oleju - jest prawie bezobsługowy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
webasto w osobowym aucie mówi samo za siebie, gorzej z wentylacją w lecie - tu przydałaby się klimatyzacja ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
więcej niż ma fiat 125 mimo "jednodrzwiowego" nadwozia (5 osób dorosłych mieści się wygodnie)
2,0
Wyciszenie
Trudno - jak się silnik chłodzi powietrzem to niestety traci się na jakości wyciszenia - zdecydowanie głośne auto
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5-6 litrów na 100km przy prędkościach 90-120km/h - w mieście nieco słabiej - nawet do 8 litrów, ale wszystko jest kwestią techniki jazdy i szczęścia do miejskich korków - koszty napraw - niewielkie - gorzej z częściami w dzisiejszych czasach
4,0
Stosunek jakość/cena
W dzisiejszych czasach kosztuje tylo co przeciętny rower MTB
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zazwyczaj psuły się "duperelki" czasem trzeba było coś dokręcić czasem poluzować - ogólnie śrubokręt i kompinerki w zupełności wystarczały do osiągnięcia żądanego poziomu niezawodności
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak w każdym samochodzie - jak się nie zwraca uwagi na to że coś autku dolega - to się sypie. Nigdy nie było z nim większych kłopotów pod warunkiem normalnej jazdy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
ZAZ 968