klasyk z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi (przedni napęd, wałek rozrządu w głowicy napędzany paskiem, silnik ustawiony poprzecznie) z cenę jednej minimalnej pensji. Jak dla mnie bomba
Wrażenia
5,0
Silnik
55 KM z pojemności 1.1 to moim zdaniem świetny wynik. Dodtakowo skrzynia biegów zestopniowana bardzo dynamicznie. Przy wadze 835 kg osiąga setkę w ok 18-19 sek. Silnik wysokoobrotowy z wałkiem rozrządu w głowicy - lubi jak sie go kręci wysoko. Generalnie jak na wiek silnik bardzo nowoczesny.
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana - na trzecim biegu v-max to 115 km/h. Problemy z właczaniem 1 i wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie przednie zbyt delikatne. Mała sztywnośc przodu wpływa znacząco na precyzję prowadzenia. Dobre zachowanie na zakretach
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc super - lepsza niż w większości współczesnych samochodów. Cieniutkie słupki sprawiają wrażenia jazdy szklarnią a nie samochodem. Z tych samych względów wolałbym jednak nie próbować dachowania.
3,0
Ergonomia
Może być - brakuje mi oświetlenia dzwigni ogrzewania i denerwuje koniecznośc schylania sie do włącznika dmuchawy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie dobrze. Dmuchawa troszkę za słabo dmucha ale za to ogrzewanie bardzo wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca tyle co we współczesnych kompaktach a bagażnik to 375 l i możliwośc powiększenia przez złożenie kanapy. 4 osoby jadą wygodnie. Przednie fotele mają niestety trochę na niskie oparcia - ale widocznośc dzięki temu duzo lepsza. Tylka kanapa sprężynowana - miodzio...
2,0
Wyciszenie
Brak czegoś takiego...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - 8-9 l, trasa ok 6,5 l. Czyli tyle co maluch z moca i pojemnością o polowe mniejszą. Cześci tanie i generalnie dobrze dostępne - pasuje prawie wszystko od fiatów serii 100 i późniejszych uno i ritmo. Wiele rzeczy mozna zrobić samemu co bardzo potania koszty napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza ze znanych mi samochodów z konca lat 70 o początku 80.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w starym aucie. Ale jak sie dba to sie nie psuje z zaskoczenia. Często rozregulowywuje się aparat zapłonowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 150 tyś. zrobiłem remont głowicy. Dół silnika powinien wytrzymać jeszcze ze 100 tyś. Nigdy sie nie popsuł w drodze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]