Moment obrotowy jak to w 2T-dość wysoki, ale w niewielkim zakresie obrotów, kultura pracy także jak w 2T-pod obciążeniem dobra, na wolnych obrotach kiepsko. Silnik dość synamiczny, jak dobrze wyregulowany nie pali za dużo, w mieście niestety zawsze dużo.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość lekko i dość precyzyjnie, uważać trzeba na poziom oleju, gdy mało zaczynają się problemy z trójką, szkoda że nie ma nadbiegu...
4,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo miękkie, co pozwala na komfortowe pokonywanie dziurawych dróg, niestety także przechyla się nadmiernie na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, kanciaste nadwozie ma ten urok, parkować można na grubość gazety, pomaga także stosunkowo dobre przeszklenie..
3,0
Ergonomia
Ergonomia, jak na wiek konstrukcji dobra, w porównaniu z nowymi samochodami przeciętna, ale nie jest źle. W moim przypadku, przy użytkowaniu 3 różnych aut najwięcej kłopotu sprawiała stacyjka z lewej strony i nieodbijające kierunkowskazy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na pojemność 1.0, ogrzewanie jest dobre, w porównaniu z nowymi autami bardzo wydajna wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wartburg kryje w sobie olbrzymie wnętrze, z przodu rewelacyjnie dużo miejsca, z tyłu dobrze, bagażnik-istna przepaść.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie kiepskie, głownie przez brak fabrycznego wyciszenia, ale odgłos pracy silnika nie jest uciążliwy i nawet da się polubić...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie duże, ale jak na wiek konstrukcji do zaakceptowania, w trasie nieźle, w miasto jepiej nie wjeżdżać, ceny przeglądów niewysokie, auto, poza drobiazgani mało awaryjne, a jeśli już to proste w naprawie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW
[l/100km]