Szukaj

Ocena kierowcy - Wartburg 353 Sedan

papiej@poczta.wp.pl, 22 lat temu
Silnik 1.0 50KM 37kW
Rok produkcji 1972
Przebieg: 0 tys. km
Wartburg 353 Sedan 1.0 50KM 37kW 1969-1975 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moj kosztowal 600zz (piec lat temu), byl zaniedbany okropnie, ale jak juz powymienialem to, co sie popsulo lub niedomagalo, to nie boje sie wypuszczac na dalsze trasu mimo dos sporego wieku auta. Idealne rozwiazanie dla kogos, komu dziecko zrobilo prawo jazdy i trzeba, aby sie doszkolilo, zanim wsiadzie do ukochanego auta tatusia. Lepsze to niz maluch, bo przynajmniej mozna przezyc przy wypadku, nawet powaznym. Za te pieniadze nic lepszego sie chyba nie kupi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ma dobre przyspieszenie, momo swojego wieku i niewiadomego przebiegu (robiłem silnik jakies 5tys km temu, ale ile razy byl juz robiony-tego nie wie nikt). Nie ma problemow z turbo-maluchami, poldkami i takim tam z tej klasy - zostaja na swiatlach z tylu. Mogloby byc ciszej i ekonomiczniej.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma co narzekac. Czasem zazgrzyta wsteczny, ale na jednej skrzyni moj ojciec kiedys "zrobil" 3 silniki, czyli po jakies 100tys km. 4 biegi sa akurat, fatalne jest lozysko igielkowe na walku wchodzacum do silnika - jest w paltikowej obudowie i zdzrzylo mi sie, ze sie rozsypalo, igielki stanely w poprzek i kapota! Do domu na holu, wyjecie silnika - kupa roboty. Pocieszam sie, ze jak ostatnoi kupile 2 na zapas, to juz byly w metalu.
4,0
Układ jezdny
Troche za miekki. Buja na zakretach i na wybojach, ale na rownej drodze - jak w merolu. Mieciutko i wygodnie. Bajaka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widze wszystko, co trzeba zobaczyc.
4,0
Ergonomia
Prostota=funkcjonalnosc. Wszystko w zasiegu reki, oprocz radia, do ktorego trzeba sie przwewiesic przez pol auta.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oj, tu nie jest za dobrze. Na cieplo trzeba poczekac (ale jak juz jest, to robi sie jak w afryce), dmuchawa bardzo slaba, co widac w deszczu przy zaparowanych szybach - mozna sie nie doczekac na odparowanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo. Jade z 4 kumplami i jest wzglednie wygodnie, a do ulomkow nie naleza...
3,0
Wyciszenie
Silnik i szum powietrza - dwaj wrogowie auta. Zeby posluchac radia, przy wiekszych predkosciach trzeba niezle podglosnic.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest zle. Czasem slychac, ze nowsze auta pala wiecej lub porownywalnie. Osobiscie mieszcze sie w 10l (srednio), a noge mam ciezka. Minusem jest brak mozliwosci zainstalowania LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie czesci, wszytsko mozna zrobic samemeu, mozna kupic drugiego na czesci za dobra flaszke (maja chlopy po stodolach, czesto jezdzace, ale bez papierow). Za male pieniadze duzy samochod.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tam sie nie ma co psuc. Drobiazgi - sa prose jak drut i jest ich malo, powaznie jest, gdy padnie silnik lub skrzynia. Czasem padaja poloski, ale generalnie mozna zrobic spokojnie pare tysiecy bez zagladania pod maske.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak bedziemy lali oleju ile trzeba i zmieniali biegi jak trzeba (lubia wysokie obroty!), to nie bedzie wiekszych problemow i te 100tys sie zrobi bez problemu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Wartburg 353 Sedan