Czego można się spodziewać po konstrukcji sprzed 40 lat ???
Wrażenia
3,0
Silnik
Stosunek mocy do pojemności całkiem wysoki. Dwusuw więc zrywny. Silnik prosty do bólu, zapala w najgorsze mrozy. Trzy cylindry więc kultura pracy taka sobie. Elastyczny dopiero na wysokich obrotach (od 2500).
5,0
Skrzynia biegów
Niezniszczalna. Brakuje piątego biegu.
5,0
Układ jezdny
Stworzony z myślą o naszych dziurawych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała.
3,0
Ergonomia
Taka sobie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu nieco gorzej.
2,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie ;-) ???
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok (z tym że spali wszystko), przeglądy robi się samemu, większości części się nie naprawia, bo taniej wychodzi kupować używkę na szrocie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepszy Wartburg niż Maluch, Fiat 125p czy Polonez.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się coś zepsuje to i tak można kontynuować jazdę.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mało trwały silnik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW
[l/100km]