Karoseria jest zrobiona z grubej blachy która rzadko rdzewieje. Jestem bardzo zadowolony ze swojego zakupu
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik chodzi głośno, w kabinie prawie w ogóle nie ma wyciszenia ale to dodaje mu uroku.
3,0
Skrzynia biegów
Czterobiegowa skrzynia biegów ma długi skok ruchu wajchy,np.: po godzinie zmieniania biegów może zaboleć ręka.
4,0
Układ jezdny
Wartburg 1.3 ma znacznie mieksze resory w odróżnieniu od 353.Układ jezdny dobrze trzyma się drogi i nie zarzuca na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednia i tylna szyba jest duża, przez co widoczność jest doskonała.
3,0
Ergonomia
Wartburg jest kanciastym samochodem,co nie sprzyja dużemu przyspieszeniu na drodze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem nim w zimę ponieważ kupiłem go w kwietniu,a na okres zimy odstawiłem go do garażu na gruntowny przegląd.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wartburg jest dużym samochodem.Jego przestrzeń w środku jest gigantyczna.Dzięki jego kszałtom.
2,0
Wyciszenie
Wartburg jest zbyt głóśny,aby móc go zaliczyć do przeciętnych.
Bywają mniej wyciszone samochodyjak np.: Fiat 126 P.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście, na zimnym silniku zużywa dużo paliwa jak na swoje osiągi.W tarasie na rozgrzanym silniku nie zużywa dużo paliwa i jedzie płynnie.Nie byłem z nim nz przeglądzie ponieważ w drodze z giełdy rozpad mi sięrozrusznik i popsuł alternator.Wymieniłem je tydzień temu.Prostsze usterki naprawiam sam,jedynie w przypadku stłuczki jadę do warsztatu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mojego Wartburga kupiłem za 1000zł.Oglądałem parę innych za około 500zł. Jednak ten za 1000zł okazał się najlepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Wartburgu rzadko coś się psuje. W moim modelu po miesiącu strzeliła sprężyna w pasach bezpieczeństwa. To jest moja pierwsza drobiazgowa usterka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik dwusuwowy rzadko się psuje chyba ,że części silnika nie były dawno konserwowane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 45KM 33kW
[l/100km]