miałem kilka aut różnych marek, ale wróciłem do wartburga. dlaczego? awarie jeżeli się zdarzają usuwam w trasie max w 2 godz. ale zdarzają się niezmiernie rzadko. stosunek kosztów utrzymania, osiągów, ceny auta i wygoda jest jak najbardziej zadowalający. nie chcę innego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik ? niesamowity, 160 tys przebiegu, kompresja 12 na każdym cylindrze
4,0
Skrzynia biegów
w 353 była lepsza. ale dużo wytrzymuje, szkoda że w podłodze. przy kierownicy to był doskonały pomysł.
5,0
Układ jezdny
to ile wytrzymuje to wręcz cud. taki T34 wersja sport ;)
Komfort
4,0
Widoczność
trochę jakby za duże słupki, ale ogólnie widoczność dobra.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj jest kilka niedociągnięć, ale jaki jedno z nielicznych aut posiada nawiew na tył. można by poprawić to i owo, ale ogólnie zimą nie trzeba w kurtce jeździć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nooo tutaj to jest niezastąpiony, pasażerowie chwalą go za miejsce i wygodę, ale bagażnik przekracza wyobraźnię. to co w nim zmieściłem .................
3,0
Wyciszenie
no z wyciszeniem to trzeba samemu nieco pomajsterkować, jednak w porównaniu z nowymi samochodami jest w nim głośniej, ale nie na tyle żeby to przeszkadzało.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
jest tylko jedno auto, które w tej kategorii może konkurować z wartburgiem, to trabant.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jednak jak na auto 15-sto letnie jest dość niezawodny, a naprawa wszelkich drobiazgów, a nawet i większych usterek nie jest wcale trudną sprawą i nie jest drogie, a to chyba dość ważne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zanotowałem aż takich poważnych usterek. 15 lat jazdy - silnik nie nawalił ani raz, zawieszenie nie zmieniane (amortyzatory tylko), skrzynia orginał, blachy całe, układ chłodzenia również niezmieniany, instalacja (poza akumulatorem) nie zmieniana, rama cała, półosie te same co na początku.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 58KM 43kW
[l/100km]