Dla kogo ten samochód? Dla konesera lub dla faceta co ma jakiś handel na rozdrożu. Dla kobiety na pewno nie.
W trasę? no może do 100 km. Po mieście? też bez rewelacji bo duży, bez wspomagania kierownicy, bez popychaczy hamulców, filtr paliwa to takie sitko :)
Czy kupił bym go jeszcze raz? TAK! po to by stał u mnie w garażu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest naprawdę nieźle. Opony potrafią zapiszczeć przy ruszaniu na 2 biegu, prędkość maksymalna 135km/h - instrukcja ( ja miałem 140km/h) od 0-100 = 20s.
To auto ma taki charakterystyczny dźwięk pracy silnika np. przy ruszaniu lub gdy hamujemy silnikiem: zzzyzzzy albo raczej cycycccy zzzazzzzazzz Ciekawe dlaczego? :)
2,0
Skrzynia biegów
Tu już gorzej 4 biegi to za mało. Przy 140km/h można by było mu trochę ulżyć wrzucając 5’tkę. Nie wszystkie modele ją posiadają.
Długi drążek zmiany biegów, biegi nie wchodzą gładko i trzeba mieć trochę siły.
3,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie dziur nie połyka, za to dobrze znosi teren
Komfort
5,0
Widoczność
I tu 5+ bo widoczność jest doskonała dosłownie jak w autobusie. Widać dosłownie wszystko, siedzi się pionowo, duża szyba przed nami, tuż za nami duża szyba tylna, cieniutkie słupki, duże płaskie lusterka boczne + duże środkowe
1,0
Ergonomia
Niby wszystko pod ręką: tu wentylator, światła, tu te dwa czarne przełączniki, a tu ciepło-zimno w twarz lub w nogi. Czego chcieć więcej?
W rzeczywistości ergonomia tu nie istnieje. Brak schowków, istnieją tylko dwie półki dla kierowcy i pasażera (tu są głośniki) …aha i trzecia na dole (za lewarkiem biegów) którą wykorzystałem na gaśnice. Mapy, chusteczki, długopisy, ewentualnie inne papiery czy okulary kurzą się i walają podczas zakrętów i wybojów. VW passat od ’81 był już lepiej przemyślany niż wartburg produkowany od ’88 do ‘91 .
Najlepsze są klamki od wewnątrz: można spokojnie wysiąść z auta, a pasażer którego po raz pierwszy wieziemy bez naszej pomocy zostanie w nim do rana.
Kanapa swojska - jak w domu, bez pasów (moja wersja)bez zagłówków. Fotele też swojskie, tyle że leprze trzymanie boczne ma moje krzesło przy biurku. Twarde zagłówki.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak się silnik zagrzeje to jest ciepło, a jak nie, to nie :) do wyboru do koloru: duł lub środek i środek lub szyba Speed 0 1 2. Ciężko się manewruje tymi dyszami (pod nimi jest zawór otwórz/zamknij strumień powietrza )
Moje auto nigdy nie widziało śniegu wiec trudno mi obiektywnie ocenić ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porządku: jest miejsce dla kierowcy i pasażera jeden drugiemu nie przeszkadza. Z tył zmieści się 5 dzieci a do bagażnika (sedan) spokojnie wejdą 3 worki ziemniaków + jakieś buraki i cebula że hoho na zime starczy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przy 140-jest nieźle, odczuwamy ty brak 5’tki (są wyjątki). Nie ma co narzekać - jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze bo tani zakup tanie części ( tak mi się wydaje) na razie kupiłem filtr powietrza, żarówka, tłumik, klocki? Spalanie jest w normie.
Miasto: 8 (7 mój rekord)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mało awaryjny, tani, symbol lat ’80 prawdziwy czerwony Warbi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się drobiazgi mi właśnie światła stop siadły i trójkąt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem problemy z ręcznym hamulcem coś było w tylnej osi nie tak, ale to od nowości. Nikt nie zgłosił problemu jak była gwarancja i tak zostało.
Mam jeszcze oryginalne opony :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 58KM 43kW
[l/100km]