efektowny samochód zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, wysoka jakość wykonania i użytych materiałów połączona z beznadziejnym, głośnym, silnikiem 2.0 o kulturze pracy pralki i gigantyczną awaryjnością wszelkich możliwych podzespołów mechanicznych o elektronicznych.
Wrażenia
1,0
Silnik
dźwięk jednostki zachęca do częstego ładowania i jeżdżenia na prądzie, jest tragiczny, silnik brzmi jak diesle z najgorszych lat produkcji, klekoczący i głośny. Do tego spalanie w mieście na poziomie 15-17l/100
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutu
3,0
Układ jezdny
niby-pneumatyka która zupełnie ma sie nijak do tego co oferuje mercedes/audi pod względem komfortu - to jest zwykłe zawieszenie z pneumatyczną regulacją prześwitu, wyposażone w zwykłe amortyzatory (tylne wytrzymały 60tyś, przednie 120tyś)
5,0
Karoseria
piękne linie, ponadczasowa stylistyka
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu
5,0
Ergonomia
bez zarzutu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutu, przestronnie, wygodnie
3,0
Wyciszenie
szum opon wyraźnie słyszalny od prędkości 30km/h
przy 140km/h jak na tą (teoretyczną) klasę auta bardzo głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty napraw w przeciągu 1 roku użytkowania ok. 35tyś złotych
1,0
Stosunek jakość/cena
ten samochód nowy kosztował 0,5mln złotych, nie rozumiem jak można przy tej cenie klientowi oferować silnik 2.0 o kulturze pracy maszyny rolniczej, mechaniczne XC90 to dramat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
błędy o oprogramowaniu (np: pusta bateria a na wyświetlaczu do przejechania 35km), przy ujemnych temperaturach nie działają klamki tylnych drzwi, da sie je otworzyć ale nie da sie zamknąć (wada fabryczna), lusterka poniżej -5 sie nie rozkładają, kompresor pseudo-pneumatyki wyłącza się w skutek oblodzenia i samochód cały opada.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awaria falownika układu hybrydowego przy 140tkm. 15tyś zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T8 TwinEngine 407KM 299kW
[l/100km]