Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 II SUV

Krzysztof, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 T8 TwinEngine 407KM 299kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo XC90 II SUV 2.0 T8 TwinEngine 407KM 299kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,14
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
3,0
Całokształt
efektowny samochód zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, wysoka jakość wykonania i użytych materiałów połączona z beznadziejnym, głośnym, silnikiem 2.0 o kulturze pracy pralki i gigantyczną awaryjnością wszelkich możliwych podzespołów mechanicznych o elektronicznych.
Wrażenia
1,0
Silnik
dźwięk jednostki zachęca do częstego ładowania i jeżdżenia na prądzie, jest tragiczny, silnik brzmi jak diesle z najgorszych lat produkcji, klekoczący i głośny. Do tego spalanie w mieście na poziomie 15-17l/100
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutu
3,0
Układ jezdny
niby-pneumatyka która zupełnie ma sie nijak do tego co oferuje mercedes/audi pod względem komfortu - to jest zwykłe zawieszenie z pneumatyczną regulacją prześwitu, wyposażone w zwykłe amortyzatory (tylne wytrzymały 60tyś, przednie 120tyś)
5,0
Karoseria
piękne linie, ponadczasowa stylistyka
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu
5,0
Ergonomia
bez zarzutu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutu, przestronnie, wygodnie
3,0
Wyciszenie
szum opon wyraźnie słyszalny od prędkości 30km/h przy 140km/h jak na tą (teoretyczną) klasę auta bardzo głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty napraw w przeciągu 1 roku użytkowania ok. 35tyś złotych
1,0
Stosunek jakość/cena
ten samochód nowy kosztował 0,5mln złotych, nie rozumiem jak można przy tej cenie klientowi oferować silnik 2.0 o kulturze pracy maszyny rolniczej, mechaniczne XC90 to dramat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
błędy o oprogramowaniu (np: pusta bateria a na wyświetlaczu do przejechania 35km), przy ujemnych temperaturach nie działają klamki tylnych drzwi, da sie je otworzyć ale nie da sie zamknąć (wada fabryczna), lusterka poniżej -5 sie nie rozkładają, kompresor pseudo-pneumatyki wyłącza się w skutek oblodzenia i samochód cały opada.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awaria falownika układu hybrydowego przy 140tkm. 15tyś zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T8 TwinEngine 407KM 299kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 II SUV