Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 II SUV Facelifting

Mateusz z Wrocławia, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,86
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Audio oraz system Android I fotele z masażem
5,0
Całokształt
Dobry stosunek jakość do ceny. Kupiłem wersje Ultimate z pneumatyka, nagłośnienieniem premium, kamerami 360 oraz kremowymi skórami, wentylacja, masażem foteli i panorama. Jakbym chciał VW Touarega czy Q7 w podobnym wyposażeniu to byłoby drożej. Na plus wbudowany android, to nie muszę podłączać telefonu żeby mieć nawigację Google i komendy głosowe i są inne aplikacje androida dostępne. Dorzuciłem jeszcze podwójnie klejone szyby oraz pakiet Polestar, bo słyszałem że ludzie marudzą że wolna skrzynia i auto przy większych prędkościach szumi. Także myślę że jest dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
2 litry, więc jak chcesz dynamicznie jeździć to trzeba mocniej gazować albo tryb polestar mieć na stałe uruchomiony. Aczkolwiek nie zwracam na to uwagi, bo wolę bezpiecznie dojechać niż wyprzedać wszystkie auta. To miękka hybryda plus dwie turbiny więc z domu raczej nie czuć turbo dziury. 2 litry też będzie tańsze niż 3.0 w Audi jeśli chodzi o eksploatacje tj wymiana rozrządu czy oleju. W Volvo wymienisz rozrząd normalnie a w Audi to najpierw wyjąć trzeba silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Mam wydanego polestara, więc nawet w trybie standard jest dobrze.
5,0
Układ jezdny
AWD napęd, więc stabilnie się trzyma drogi, Jest komfortowo, felgi 20" a nie sportowo jak w BMW.
5,0
Karoseria
Blaha raczej gruba niż cienka jak w Mazda czy w Toyota. Wziąłem ceramikę też.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera 360 stopni robi swoje plus cyfrowe lusterko też pomaga wygodniej jeździć.
5,0
Ergonomia
Fotele z przodu wygodne. Są masaże. Szkoda że 2gi rząd nie ma opcji foteli takich samych jak w 1 rzędzie. Bo fotele 2 rzędu są mało wygodne na trasę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. Można uruchomić auto zdalnie i włączyć klimę, ale brakuje zdalnego nagrzewania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na nogi i nad głową dużo.
5,0
Wyciszenie
Nie jeździłem innymi nowymi autami premium za długo, więc nie wiem. Moim zdaniem mając szyby klejone to jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko olej co 15 tys km
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle Audi I VW to cena Volvo jest rozsądnie skalkukowana. Szkoda że wywalili diesla B5 oraz mocna benzynę B6 310KM.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz oprogramowanie nie było aktualne i auto poszło na lawetę, bo jakiś błąd wyszedł z tego ładowania akumulatora. A teraz od półtora roku spokój. Do tego coś stuka w prawym przednim kole, ale serwis nic nie zbslz/znalazł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest dobrze

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 II SUV Facelifting