Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 I

Marek, 2 lata temu
Silnik 2.4 D5 200KM 147kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo XC90 I 2.4 D5 200KM 147kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto bardzo fajne, dużo miejsca, człowiek jadąc czuje się bezpiecznie. Przez 9 lat użytkowania jedyną awarią była pompa paliwa w zbiorniku, po jej wymianie jest spokój, po 160 tyś km pojawiło się delikatne szarpanie skrzyni lecz po dynamiczniej wymianie oleju od 10 tysięcy kilometrów szarpania brak. Co do skrzyni mogła by być troszeczkę szybsza przy ruszaniu, moment zwłoki pomiędzy naciśnięciem pedału przyspieszenie a sprawmym ruszeniem auta jest dość długi. Zawieszenie komfortowe bardzo wytrzymałe, wyciszenie dobre. Silnik całkowicie wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Spalanie co ciekawe nie zmienia się prawie pomiędzy uważaniem z pedałem gazu a dynamiczna jazdą u mnie zawsze oscyluje pomiędzy 8.7 a 10 litrów/100km , auto swoje waży jak i posiada dość duże opory aerodynamiczne wynikające z kształtu auta. Przy mocno wietrznej pogodzie dość mocno odczuwane są podmuchy boczne, czuć , że auto chwilami walczy z wiatrem, ale jest to urok tak wysokich i postawnych aut, więc nie ma się co czepiać. Fotele bardzo wygodne, przez co nawet długie trasy nie męczą. Problemem jest również manewrowanie w wąskich uliczkach, czy też zawracanie, promień skrętu jak to w volvo jest porównywany ze statkiem pasażerskim. Na plus jest rowniez oświetlenie, reflektory xenonowe naprawdę bardzo dobrze oświetlają drogę, a gdy włączymy światła drogowe to jazda po zmroku jest naprawdę przyjemna. Na pochwalę zasługuje również wykończenie auta , czuć w nim klase premium, może brakuje dotykowych ekranów i multum wyświetlaczy, lecz wszystko jest na swoim miejscu wyposażenie auta pod względem komfotu nie odstaje od nowszych też luksusowych aut. Wszystkie użyte materiały są wysokiej jakości wszystko co widzimy w zasięgu wzroku jest miękkie i przykemne w dotyku, obicia drzwi czy też podłokietniki są naprawdę miękkie i widać że nikt na materiałach nie próbował oszczędzić. Auto jak na swoje możliwości posiada dość dobre właściwości terenowe, nie oczekujmy od tego właściwości terenowego auta, ale wyjechanie z błotnistego terenie czy też przejazd przez dość mocno zaśnieżone miejsca, gdzie auto z małym prześwitem i napędem na jedną os naoewno by sobie nie poradziło na xc90 nie robi wrażenia. Ogólnie auto posiadam od nowości i przez ten czas nigdy nie żałowałem jego zakupu, Łoś zawsze spisywał się dobrze. Więc jeśli oczekujesz dużego, komfortowego i przechwstronnego auta, to jest auto dla Ciebie i napewno nie będziesz zawiedziony.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu na duży plus auto nie posiada dogrzewacza a od momentu rozpoczęcia jazdy do czasu gdy z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze mija chwila dosłownie 1 km zimą w jeździe pozamiejsiej przy normalnym traktowaniu pedału przyspieszenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 I