Auto jak na masę i wielkość, prowadzi się dość pewnie. Stabilnie na wszelkich łukach. Jak na volvo przystało komfort przednich foteli jest na wysokim poziomie - są świetne. Bagażnik przy pięciu osobach jest wystarczający. 7 pasażerów na pokładzie równa się praktycznie zerowym bagażnikiem, natomiast 3 trzeci rząd siedzeń wyłącznie dla dzieci. Ergonomia na odpowiednim poziomie. Największy plus volvo - no oczywiście silnik D5 o pięciu cylindrach. Nie jest demonem, ale nie o to chodzi w tym pojeździe. Radzi sobie znakomicie, jest silny jak tur, oszczędny i brak jakichkolwiek awarii. Auto kupiłem od pierwszego właściciela. Volvo było serwisowane w ASO. Po zakupie na 60 tys km oleje, filtry paski, olej w Haldex plus skrzynia biegów. Tu niestety minus. Skrzynia nie szarpie, ale to nie jest optymalny automat. Jazda tym autem czysta przyjemność. Niestety jest moje ostatnie VOLVO ponieważ nie zdzierżę 4 cylindrów pod maską XC90. Ten pojazd równa się motor min 5 cylindrowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny motor, daje poczucie swobody w jeździe tym nie małym autem. Legenda pod kątem trwałości. Dźwięk tego silnika w średnim zakresie obrotów rewelacyjny jak 8 :)
3,0
Skrzynia biegów
Po prostu działa i tyle. Należy pamiętać o regularnie wymianie oleju bo może się skończyć remontem. Trochę się gubi. W przełączaniu biegów to nie ZF.
5,0
Układ jezdny
SAME ZALETY
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Mega komfortowe siedzenia.
5,0
Ergonomia
To już moje 3 volvo - jak w VOLVO znakomita w swojej prostocie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem ok, zimą jest webasto
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód mega komfort, tył przeciętny. Ostatni rząd dla dzieci.
4,0
Wyciszenie
jest poprawnie, W volvo s60 było ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez ostatnie ponad 10 lat serwisuję swoje VOLVA w ASO. I to się opłaca. Mam mega upusty na części i robociznę. Plus rzetelność wykonania usługi - z wyjątkiem jednej usługi
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza normalną eksploatacją. Tylny dyfer. I tu zaskoczenie zrobione w ASO za naprawdę niską cenę. 10 lat w jednym ASO robi swoje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 200KM 147kW
[l/100km]