Inne
: Miejsce w środku. Autko jest po prostu mega pakowne i oferuje dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto wypada na prawdę dobrze. Ogrom miejsca, niezłe wyciszenie, komfort jazdy i dobre nagłośnienie Dynaudio to plusy, które bez problemu przyćmiewają malutkie minusy jakimi jest trochę za wolno działający automat, przy głośny silnik na wysokich obrotach (których skrzynia unika) oraz skrzeczący podłokietnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Opisuję tu wersję z 2008 roku o mocy 185 koni. Niestety przy tym silniku z jakiegoś powodu nie dało się wybrać skrzyni automatycznej i napędu 4x4. A więc jedziemy: Silnik niezły choć dość głośny. Na szczęście mruczy raczej basowo, więc nie jest to bardzo uciążliwe dla słuchu. W tych czasach trochę odstaje mocą od konkurentów, którzy oferują z 3 litrów po 250/260 koni. Do 160km/h jednak daje radę, potem staje się głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety jest to najsłabszy punt auta. 6 biegów, ale zmieniane z dużym opóźnieniem. Momentami mam wrażenie jakby skrzynia po prostu nie śledziła na bieżąco pozycji gazu tylko sprawdzała jego pozycję co kilka sekund. Najbardziej dolegliwość ta jest odczuwana w jeździe po mieście, na trasie nie jest już tak źle. Jednak jeśli się nie miało do czynienia z automatami 6/7 biegowymi konkurencji (BMW, Audi) to będzie ona robiła całkiem niezłe wrażenie.
4,0
Układ jezdny
Samochód o nastawach komfortowych. Pokonywanie długich tras tym autem to czysta przyjemność. Ma doskonałe przednie fotele. Lekko się wychyla przy pokonywaniu zakrętów z dużą szybkością, co związane jest z wysokością auta i jego charakterystyką. Nie przepada za krótkimi, poprzecznymi nierównościami. Kierownica pracuje leciutko. Ma trochę przy słabe hamulce do swojej masy, konkurencja pokazuje że można lepiej. Dzięki dużemu prześwitowi i napędowi AWD można nim bez problemu zapuszczać się poza drogi asfaltowe i śniegi.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała. Ogromne lusterka i przepastne okna robią swoje.
5,0
Ergonomia
Doskonała. Jedyne zastrzeżenie mam do obsługi tempomatu, który w porównaniu do BMW jest mega skomplikowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko, również bardzo dobrze chłodzi. Żadne szyby nie parują podczas jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest na prawdę bardzo dużo, a bagażnik jest mega pojemny. Trochę graniczono jego pakowność po face-liftingu, kiedy wprowadzono w standardzie 7 miejsc. Niestety dodatkowe 2 fotele zabrały pojemne schowki w podłodze bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Dobre, aczkolwiek silnik jest bardzo słyszalny kiedy wejdzie na wysokie obroty, na przykład przy dynamicznym przyspieszaniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W cyklu mieszanym trzeba liczyć się ze spalaniem w granicach 10,5 litra na 100 kilometrów. Konkurencja już trochę przegoniła Volvo, bo oferują więcej mocy przy podobnym spalaniu lub niższe spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy promocjach jakie teraz są na ten model(2011r) jest to bardzo atrakcyjne auto. Za niewiele ponad 200 tysięcy dostajemy samochód w wersji Executive z maksymalnym wyposażeniem. Konkurencja w postaci BMW, Audi czy Mercedesa woła sobie koło 100 tysięcy więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1 awaria softu odnośnie odczytywania pozycji kierownicy, co jest potrzebne do działania kontroli trakcji (250zł za diagnozę i wymianę oprogramowania).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata wystąpił 1 awaria. Między pompa baku paliwa przestała działać (bak w tym modelu jest 2 częściowy, wymiana na gwarancji). Czyli ogólnie auto raczej niesprawiające problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 200KM 147kW
[l/100km]